دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 11:52
حقیقی در گفتگو با آنا:

جایزه ارغوان فرصتی برای دیده شدن نویسنده‌های جوان است

دبیر دومین جایزه ادبی ارغوان گفت: جایزه ارغوان فرصتی برای دیده شدن نویسنده‌های جوان است.
کد خبر : 380878
n83311798-73023192.jpg

اوژن حقیقی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره دومین دوره جایزه ارغوان و آثار برگزیده گفت: تقریباً بالغ بر 400 اثر برای دومین دوره به دفتر جایزه ارغوان ارسال‌ شده است که بنده تمام آن‌ها را مطالعه نکردم ولی نظر هیئت انتخاب این بوده‌ که کیفیت آثار رشد کرده و امسال از سال گذشته آثار بهتری ارائه‌ شده است.


وی عنوان کرد: طبق نظر هیئت داوران 30 اثر برگزیده شده امسال از آثار سال گذشته کیفیت بهتر و بالاتری داشته است.


دبیر دومین جایزه ادبی ارغوان بیان کرد: با توجه به اینکه همه شرکت‌کنندگان این جایزه قصه اولی هستند کیفیت داستان‌ها خوب بوده است. طبق اطلاعاتی که هیئت داوران به بنده داده‌اند، از آثار راضی بوده و کیفیت را نسبت به سال گذشته بالاتر دانستند.


حقیقی درباره جوایز این جایزه ادبی تصریح کرد: در حقیقت به‌جز جایزه نقدی و تندیس جایزه ارغوان، جایزه اصلی ما به شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این هر دوره این است که کتاب آن‌ها چاپ می‌شود و این دوستان قصه اولی که هیچ کتابی چاپ شده‌ای نداشتند می‌توانند در ادامه راه با کارهای بهتر خود را نشان دهند.


وی اظهار کرد: به دلیل مشکلات گرانی کاغذ، برای نویسنده‌های جوان سخت است که خودشان را وارد دنیای نشر و کتاب بکنند و ناشرها در این بازار خراب کتاب ترجیح می‌دهند با نویسنده‌هایی کار کنند که حداقل چند صد نسخه‌ای که چاپ می‌شود را بتوانند بفروشند، به همین دلیل این دوستان با چاپ اثرشان می‌توانند وارد بازار نشر و کتاب بشوند و وقتی‌ که نشر معتبری مثل نشر مرکز اثرشان را چاپ می‌کند، اگر دارای استعداد و پیگیر باشند می‌توانند خودشان را در این فضا معرفی بکنند.


دبیر دومین جایزه ادبی ارغوان با اشاره به اینکه مراسم اهدای جوایز این دوره بیست‌ و‌ سوم خردادماه در خانه هنرمندان خواهد بود، گفت: از همین فرصت استفاده می‌کنم و از شورای سیاست‌گذاری و شورای انتخاب و هیئت داوران تشکر می‌کنم که در برگزاری این مراسم ما را همراهی و کمک می‌کنند.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته