دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 03:11

«حوت» پرسرعت‌ترین اژدر آماده صید ناوهای آمریکایی در خلیج فارس

پرسرعت‌ترین اژدر جهان با نام «حوت» می‌تواند کابوس هر شب سربازان و خدمه ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس باشد چراکه از شلیک تا هدف، زمان مثل باد می‌گذرد.
کد خبر : 380764
2075022.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیت و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا،  کلاشینکف را که روس‌ها ساختند شاید کسی فکر نمی‌کرد ایرانی که در رژیم گذشته وابسته به غرب بود روزی نمونه آن را بسازد! ولی ایرانی‌ها هم کلاشینکف را ساختند و هم چون ایران روی آن تغییراتی انجام داده لذا کمی از نمونه ak47 روسی هم برتر است.


حالا که ناوهای آمریکایی قصد مانورهای نمایشی و شاید ماجراجویی در خلیج همیشه فارس را دارند بد نیست کمی از اژدر حوت که به دلیل سیاست‌های پدافند غیر عامل زیاد در مورد آن صحبت نشده، تحقیق کنند؛ اژدری که پرسرعت‌ترین در جهان نام گرفته و تنها در 10 ثانیه 1000 متر را درنوردیده و به هدف برسد.


پس با این اوصاف پس از شنیده شدن صفیر حوت، دشمن تنها می‌تواند نظاره‌گر مرگ خود باشد و اگر این واقعیت به گوش ساکنان ناوهای آمریکایی ازجمله آبراهام لینکلن رسیده باشد چه بسا مانند راننده‌های تانک آبراهام در عراق و افغانستان پا به فرار بگذارند.


اما اژدر ایرانی حوت که نمونه توسعه یافته shkowal روسی است، توانسته خیلی بهتر از نمونه روسی‌اش امتحان پس بدهد و امروز در خلیج فارس تشنه شکار صیدی دندان‌گیر است.


این اژدر یگان‌های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سرعتش چهار برابر سایر اژدرهای جهان است، به‌ صورت بومی ساخته شده و فناوری آن هم‌اکنون در اختیار دانشمندان صنایع دفاعی ایران است.


نخستین‌بار در رزمایش پیامبر اعظم (ص) سال 1385 بود که حوت رادارگریز، حیرت جهانیان را رقم زد و با سرعت 100 متر بر ثانیه (360 کیلومتر در ساعت) چشم‌ها را به خود خیره کرد.


حوت از روی ناو، کشتی و حتی زیردریایی هم قابل شلیک است و در آب پس از خاموش شدن موتور، به سمت هدف حرکت می‌کند.


سردار علی عبداللهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در سال 95 از حوت سخن گفته و اعلام کرده بود:  روس‌ها به ما درباره تکنولوژی اژدر حوت گفتند که اصلا شما فکرش را هم نکنید و نمی‌توانید وارد این کار شوید، ولی امروز محققان ما اژدر حوت را ساخته‌اند.


خلاصه اینکه با شلیک دو اژدر حوت و با صرف هزینه دو میلیون دلار می‌توان به آمریکا چهار میلیارد و 500 میلیون دلار ضرر بزنیم یعنی 900 برابر؛ البته هر ناو هواپیمابر در اطراف خود همیشه چند کشتی جهت پشتیبانی تدارکاتی و نظامی و دفاعی دارد که با غرق شدن یک ناو هواپیمابر تمام ناوگان پشتیبانی آن آسیب‌پذیر می‌شود و این یعنی همان بلایی که نیروی دریایی ما در جنگ هشت ساله بر سر نیروی دریایی عراق آورد.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
۰
سلام
آفرين
هلدینگ شایسته