دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دعای روز هفتم ماه رمضان/

خدایا امروز توفیق روزه واقعی را به ما عطا کن

روز هفتم ماه مبارک رمضان دعا می‌کنیم که خدا توفیق بدهد که تمام اجزا و جوارح‌مان روزه‌دار باشد تا در زمره روزه‌داران واقعی قرار بگیریم.
کد خبر : 380727
doa7.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امروز 23 اردیبهشت برابر با هفتم ماه مبارک رمضان است که در دعای امروز آمده است:


«اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.


خدایا یارى کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبادت. برکنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم کن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان»


برخی تصورشان این است که روزه‌داری به دوری از خوردن و آشامیدن است، در حالی‌ که نخوردن و ننوشیدن مقدمه برای سایر اعمال است، اگر می‌خواهیم روزه‌دار واقعی باشیم، باید تمامی اجزا و جوارحمان روزه‌دار باشد. امروز از خدا بخواهیم این توفیق را عنایت کند که در زمره روزه‌داران واقعی باشیم.


کاری کنیم که زبانمان از غیبت و تهمت دور باشد و گوشمان از شنیدن صداهای آلوده فاصله بگیرد و چشممان به گناه آلوده نشود تا ناممان را در فهرست روزه‌داران واقعی قرار دهند، امروز بهترین زمان برای چنین دعای است.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته