دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 14:06
امیر فخری:

حساسیت روی نام خلیج فارس مانع خدشه‌دار شدن هویت ملی است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: اگر روی نام خلیج فارس حساسیت نشان ندهیم هویت ملی ایرانیان خدشه‌دار خواهد شد.
کد خبر : 380639
L65A3609.JPG

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با حضور امیر سرتیپ دوم فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ محمدحسین نامی، عزت‌الله عزتی استاد حوزه جغرافیای کشور کتاب «نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم» رونمایی شد.


در این مراسم امیر سرتیپ دوم فخری با بیان اینکه کشورهایی تلاش دارند نام خلیج همیشه فارس را تغییر داده و هویت ملی و فرهنگی ما را خدشه‌دار کنند، گفت: کتاب «نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم» با هدف آگاهی بیشتر از پیشینه این خلیج و براساس اسناد موجود تاریخی تهیه شده است.


وی افزود: در این کتاب اسناد و نقشه‌هایی که در مورد خلیج فارس از منابع مختلف دنیا تهیه شده می‌تواند در قالب یک سند ملی برای کشور و خلیج فارس قابل بهره‌برداری باشد.


رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه برخی از کشورها از سال‌های گذشته همواره درصدد تغییر نام خلیج فارس برآمده‌اند، گفت: اگر ما در این مورد حساسیت نشان ندهیم هویت ملی ما خدشه‌دار خواهد شد و البته به فضل پروردگار و همت جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند.


در ادامه این مراسم عزت‌الله عزتی استاد حوزه جغرافیای کشور بیان کرد: تا زمانی‌ که کشورهای منطقه برای برقراری یک نظام سیاسی منطقه‌ای با یکدیگر متحد نشوند کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس باعث بروز ناامنی می‌شوند


امیر سرتیپ محمدحسین نامی از دیگر مهمانان این مراسم با اشاره به اینکه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح یک سازمان راهبردی است، خاطرنشان کرد: اطلاعات تهیه‌شده در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در موارد مختلفی ازجمله حادثه سیل اخیر، بسیار راهگشا بوده است و این سازمان در حوزه تهیه نقشه‌های هوایی، عکسبرداری و... کمک شایانی به کشور کرده است.


در پایان مراسم دکتر مجتهدی نویسنده این کتاب با پاسداشت روز ملی خلیج فارس بیان کرد: با پشتکار و تلاش شبانه‌روزی و با تحقیقات و استفاده از نقشه‌های قدیمی در این کتاب ثابت کردیم که نام خلیج فارس همیشه فارس بوده و خواهد ماند و امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولان نظام جمهوری اسلامی بتوانیم از نام خلیج فارس پاسداشت کنیم.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته