دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 11:09

تسویه بخشی از بدهی‌ پیمانکاران وزارت نیرو تا پایان شهریور

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی از تسویه بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو تا پایان شهریورماه خبر داد.
کد خبر : 38053

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه قرار است تا پایان شهریورماه 10 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران طرح‌های عمرانی تسویه شود، گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت حمایت از صنایع است، بنابراین تعهد شده است که بخشی از بدهی‌های پیمانکاران چه در قالب تسهیلات پیش‌بینی‌شده و چه در قالب اعتبارات عمومی دولتی پوشش داده شود.


وی افزود: در بودجه سال 94 امکان استفاده از اوراق خزانه اسلامی، اوراق مشارکت، استفاده از منابع عمومی و استفاده از محل صندوق توسعه ملی فراهم شد و پیش بینی می‌‌شود با تخصیص بخشی از اعتبارات 10 هزار میلیارد تومانی تسویه بدهی‌های پیمانکاران طرح‌های عمرانی به وزارت نیرو، بتوان بخشی از بدهی‌های این وزارتخانه را نیز تسویه کرد.


دائمی اظهار کرد: بدهی‌های برق وزارت نیرو درواقع بدهی هایی است که از طرح‌های واگذار شده بابت رد دیون در وزارت نیرو باقی‌مانده و اکنون نیز مصوبات و مراحل مختلف آن پیگیری شده است.


معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی با بیان اینکه در تفاهم صورت گرفته با وزارت امور اقتصادی و داریی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پرداخت این بدهی‌ها و مطالبات را دولت تقبل می‌کند، عنوان کرد: تعداد بسیاری از طرح‌ها در قالب خصوصی‌سازی و سیاست‌های اصل 44 واگذار شده است. برخی از این طرح‌ها هم از اوراق مشارکت یا تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند که اکنون پرداخت این بدهی‌ها از سوی وزارت نیرو در حال انجام است.


وی درباره میزان تخصیص اعتبارت برای تسویه بدهی‌های پیمانکاران وزارت نیرو هم گفت: به علت اینکه سبد بسیار متنوعی برای تسویه بدهی‌های وزارت نیرو از اوراق مشارکت تا اسناد خزانه ملی، اعتبارات عمومی دولت و تهاتر پیش‌بینی شده است، بنابراین نمی‌توان به جزئیات این امر پرداخت. از طرفی هر یک از این طرح‌ها برای تسویه بدهی باید به تائید ذی‌حساب، حسابرس و وزارت اقتصاد برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته