دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 09:34
امامی:

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد لارستان احیا می‌شود

مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت:احیای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، عضوگیری و بررسی فعالیت‌ محققان در دستور كار حوزه پژوهشی این دانشگاه قرار دارد.
کد خبر : 380480
01.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، صبح امروز با حضور معاون آموزشی و مدیران گروه‌های آموزشی، كارگاه آموزشی سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان برگزار شد.


مدیر پژوهشی واحد لارستان در این جلسه گفت: سامانه پژوهشیار یكی از برنامه‌های موفق و كاربردی است كه تمام استادان و دانشجویانی  كه با پایان‌نامه و رساله‌ها در ارتباط هستند از این به بعد با ثبت نام در این سامانه مراحل كار را پیگیری كرده و نیاز به حضور فیزیكی دانشجو نیست.


حسن امامی به برخی از دوره‌های آموزشی كه زیر نظر حوزه پژوهشی برگزار شده است، اشاره كرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی End Note ویژه استادان و مدیران دانشگاهی، دوره آموزشی پایگاه‌های اطلاعاتی (نمایه‌های استنادی و تخصصی بین‌المللی) به منظور استفاده از پایگاه های اطلاعاتی مرجع و دسترسی به منابع مطالعاتی و امور پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهیان انجام شده كه از این دو دوره آموزشی استقبال خوبی شده است.


وی درباره جلسه دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویی اظهار كرد: سعی شده است در برگزاری جلسات دفاع در مقاطع ارشد و دكتری تخصصی از استادان مبرز استفاده كنیم تا كیفیت و سطح علمی اینگونه جلسات، مطلوب باشد و رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها را كاربردی كرده و تا حد امكان از سازوكارهایی استفاده كنیم تا بتوانیم بستری مناسب برای ارتباط آنان با صنعت فراهم كنیم.


مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان متذكر شد: جلسات متعددی با انجمن‌های علمی به‌منظور وحدت رویه در برگزاری  سمینارهای علمی گرفته شده است تا سمینارهای علمی علاوه بر تخصصی و كاربردی بودن، باعث افزایش سطح علمی دانشجویان و جامعه شود.


امامی درباره فصلنامه جغرافیای واحد دانشگاهی لارستان گفت: تاكنون 32 شماره از این فصلنامه با درجه علمی پژوهشی چاپ شده كه مورد استقبال استادان، محققان و دانشجویان بسیاری قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیك تعداد مقالات چاپ شده در این فصلنامه به 15 مقاله در هر شماره خواهد رسید تا جوابگوی نیازهای علمی دانشگاهیان باشد.


وی خاطرنشان کرد: از طرفی با توجه به تخصصی بودن این فصلنامه در زمینه‌های سیل، زلزله و مقاوم‌سازی شهری به‌دنبال ارتباط ملموس‌تری با ارگان‌های متولی فرآیندهای ساخت و ساز و مبلمان شهری هستیم تا بسیاری از این مشكلات با بهره‌گرفتن از استادان و سازوكارهای علمی حل شود.


مدیر پژوهشی واحد لارستان بیان کرد: احیای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، عضوگیری جدید و بررسی فعالیت‌های پژوهشی محققان در راستای ارتباط با صنعت در دستور كار حوزه پژوهشی قرار دارد و در این خصوص،  جلسات متعددی گرفته شده و بسترهای لازم فراهم آمده است.


امامی یادآور شد: پژوهش و تحقیق، قلب تپنده مراكز علمی است و بدون تردید برای رسیدن به جامعه‌ای دانش‌محور، باید دانش‌پژوهشان و محققان متعهد و متخصص مورد توجه بیشتر واقع شوند.


 


انتهای پیام/4062/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته