دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 16:34
رئیس دانشگاه آزاد لارستان:

ماه رمضان یادآوری اعتقاد به فلسفه خلقت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: ماه رمضان علاوه‌ بر مهمانی پروردگار ماه خودسازی، درون‌باوری و اعتقاد به اصل و فلسفه خلقت است.
کد خبر : 378909
636891996078428016_md.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، مهدی زارع ظهر امروز در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در مراسم هفتگی تفسیر نهج‌البلاغه با بیان اینكه رمضان ماه تلطیف روحی انسان‌ها و فرصتی مناسب برای بخشایش  و آمرزیده‌شدن است، گفت: رمضان در لغت از ریشه «رمض» به معنای شدت حرارت گرفته‌ شده و به معنای سوزانیدن است و در این ماه مبارك به‌ فرمان خدای متعال گناهان انسان بخشیده شده و به تعبیری سوزانده می‌شود.


وی با بیان این موضوع كه  از بركات و فضایل این ماه الهی، همان بس كه تمام کتاب‌های آسمانی در این ماه نازل‌ شده كه این امر نشان از بزرگی و ارتباط نزدیک‌تر خدای عالم با بندگان خویش است، اظهار كرد: این ماه از همه ماه‌های سال برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‌هایش بر همه‌شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر و گرامی‌تر است و چه زیباست كه در ماه مبارك رمضان كه خداوند متعال ما را  به میهمانی خود دعوت كرده است،  میهمانی خوب و بالیاقت باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با بیان این موضوع كه روزه‌گرفتن نباید فقط در گرسنگی و تشنگی خلاصه شود، ابراز كرد: ماه رمضان علاوه بر مهمانی پروردگار، ماه خودسازی، درون‌باوری و اعتقاد به اصل و فلسفه خلقت است، بدون تردید اگر شناخت ما از فلسفه آفرینش انسان كه همان تقرب به خدای متعال است در این ماه به صورتی قطعی و قلبی، در تفكر انسانی نهادینه شود، دوری  از معصیت و گناه برای ما امری ضروری  و حیاتی خواهد شد.


زارع با بیان فضایل این ماه متذكر شد: چه زیباست كه حس همدلی در كارها، گره‌گشایی از امور دیگران و كار برای رضای خدا به‌عنوان یك سرمشق در امور وزندگی ما حك شود تا بدون هیچ  چشم‌داشتی، مشكلات ارباب‌رجوع و سایر همكاران را حل كرده  و به یاد داشته باشیم كه اگر كاری برای رضای خدا انجام شود، بدون تردید «باقیات‌ الصالحات » خواهد بود.


وی درباره مسئولیت دفتر فرهنگ اسلامی و مبلغان دینی در این ماه مبارك به‌منظور بسترسازی تعلیم و تزكیه بین جوانان و نوجوانان بیان كرد: دانشجویان ما را به‌عنوان معلمان و راهبران علمی و الگوهای رفتاری خود می‌شناسند، لیكن این فرصت مغتنمی است تا با خودسازی مجدد خود در ماه میهمانی خدا، الگویی ارزشمند و شایسته برای دانشجویان خود باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان خاطرنشان كرد: امیدوارم در این ماه مبارك با هم بیشتر مهربان باشیم و این مهربانی، تمرینی باشد برای مهروزی‌های ممتد و همیشگی در دیگر ماه‌های سال و این امر با ممارست، تلاش و همچنین اتكا به قدرت لایزال الهی و توسل به ائمه معصومین محقق می‌شود.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب