دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1394 - 15:23
در خطبه‌های نماز جمعه تهران

موحدی‌کرمانی: طلاق زیاد شده چون برخی فقط به دنبال زیبایی و پول و مقام هستند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در یکم ذی‌الحجه سال دوم هجری اظهار کرد: مساله ازدواج یک مساله بسیار مهمی است که باید ساعت‌ها و روزها درباره آن صحبت کنیم، در دین اسلام به ازدواج سفارش شده است و پیغمبر (ص) نیز فرمودند که کسی که از ازدواج اعراض کند از من نیست.
کد خبر : 38029

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برای ازدواج، زوجین باید همدیگر را به خوبی بشناسند، گفت: در این باره اسلام معیارهایی را معین کرده است؛ اینکه ایمان داشته باشند، پایبند به دین، ظلم‌ستیز، انقلابی و پیرو امام و رهبری باشند و ولایت را از عمق جان قبول داشته باشند. این‌ها معیارهایی است که مهم است.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: اما برخی فقط به دنبال زیبایی و پول و مقام هستند و به همین دلیل طلاق زیاد شده است، اگر زندگی با معیارهای مادی باشد با کمترین تلخی از هم فرومی پاشد، چندی پیش در تلویزیون اعلام شد که روزانه 500 طلاق در کشور انجام می‌شود، یعنی از هر 4 ازدواج به یک ازدواج به طلاف منجر می‌شود و هر 3 دقیقه و 45 ثانیه یه جدایی رخ می‌دهد.


نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه زوجین باید از کم حوصلگی بپرهیزند و حلم و صبر داشته باشند، تصریح کرد: طلاق توافق تبدیل به یک اصطلاح جدید شده است و در این طلاق بیشترین حقی که ضایع می‌شود حق زوجه است.


موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سالروز وفات آیت‌الله طالقانی در 19 شهریور 1358 گفت: امام خمینی (ره) لقب ابوذر زمان را به آیت‌الله طالقانی دادند، ایشان عالم، مجاهدی نستوه و مبارزی نترس بودند که زندان‌های طاغوت کوچکترین تزلزلی در او ایجاد نکرد و با مبارزات ممتد و طولانی از زندان استقبال نمود.








آمریکا ادعا می‌کند که با ائتلاف کشورهای دیگر می‌خواهد داعش را ریشه کن کند ولی او دروغ می‌گوید. او هدفش حاکمیت بر داعش است و می‌خواهد داعش را اداره کند و بگوید که اینجا وارد شو و آنجا وارد نشود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره قیام 17 شهریور 1357 و کشتاد جمعی از مردم به دست ماموران ستم شاهی پهلوی، خاطرنشان کرد:17 شهریور یک سکه دو طرفه بود که یک روی آن جنایات شاه به امر و فرمان آمریکا بود و ما هیچ‌گاه جنایات آمریکا را فراموش نخواهیم کرد؛ روی دیگر این سکه مقاومت، فداکاری و شهادت‌طلبی مردم بود.


وی درباره درباره اوضاع یمن نیز گفت: جنایاتی که به یمن وارد می‌شود قلوب مسلمین جهان را مجروح کرده است، نظام حاکم عربستان سعودی به زائران بیت‌الله الحرام سفارش می‌کند که قرآن بخوانند، من هم از تریبون نماز جمعه به حاکمان سعودی می‌گویم شما هم قرآن بخوانید که قرآن می‌فرماید: «وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الأَبْصَارُ مُهْطِعِینَ مُقْنِعِی رُءُوسِهِمْ لاَ یَرْتَدُّ إِلَیْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاء»


موحدی کرمانی خطاب به آل سعود گفت: بخوانید « مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً»، «وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا»


خطیب نماز جمعه این هفته تهران، افزود: این روزها صحنه‌های دلخراشی از فرار مردم مظلوم عراق و سوریه در تلویزیون پخش می‌شود که خانه و کاشانه خود را از دست جنایات داعش رها کردند و جان به لبشان رسیده است؛ مدعیان حقوق بشر کجایند؟ رویشان سیاه.


وی، ادامه داد: آمریکا ادعا می‌کند که با ائتلاف کشورهای دیگر می‌خواهد داعش را ریشه کن کند ولی او دروغ می‌گوید. او هدفش حاکمیت بر داعش است و می‌خواهد داعش را اداره کند و بگوید که اینجا وارد شو و آنجا وارد نشود. آمریکا داعش را می‌خواهد و دروغ می‌گوید که می‌خواهد آن را نابود کند.


موحدی کرمانی، تصریح کرد: حتماً روز گذشته تلویزیون را دیدید که مردم آزاده انگلیس چگونه با اعتراض خود از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استقبال کردند و گفتن که ای جایتکار تو باید به واسط جنایت‌های جنگی که انجام دادی محاکمه بشود. امروز شنیدم 103 هزار امضا از مردم انگلیس جمع شده است که خواهان محاکمه این جنایتکار هستند. خدا را شکر که حرکت جمهوری اسلامی علیه اسرائیل در دنیا در حال ترویج است.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، در ادامه درباره برنامه جامع اقدام مشترک و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا، اظهار کرد: برجام مساله روز است و مخالف و موافق فراوان دارد، باید مراحل قانونی آن در ایران و آمریکا طی بشود، ما در این مقطع که در میانه راه است حقیقتا به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.








دنیا و مجلسی‌ها بدانند که آمریکا حتی عادی شدن روابطش با ایران را در سر می‌پرواند تا بتواند در منطقه نفوذ کند و فرهنگ ابتذال را ترویج دهد.

وی، افزود: شش قدرت جهان ناچار شدند به پیروی ایران اعتراف کنند، گزدش چند هزار سانتریفیوژ و ادامه تحقیقات و توسعه صنعت هسته‌ای را تحمل کنند، این چیزی است که آنها سال‌ها تلاش کردند تا به دست ما نیاید، اما به دست ما آمد و اینها به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت و شهامت و ابتکار دانشمندان هسته‌ای بود که روی کاغذ به توافق آمده است.


مجلس برجام را بررسی می‌کند و با دقت بررسی می‌کند که شایسته تحسین است، اما بنده می‌گویم در یک موضوع هرچه فکر کنیم کم است و آن شناخت کامل آمریکاست. آمریکا امروز همان آمریکاست و هیچ تغییری نکرده است. دشمنی آمریکا با اسلام و حمایت از دشمنان اسلام، زورگویی‌ها و گنده‌گویی‌های آمریکا همچنان به حال خود باقی است و این اثبات می‌کند که آمریکا همان آمریکاست و هیچ تغییری نکرده است.


موحدی کرمانی، در ادامه تصریح کرد: هنوز که برجام به مرحله نهایی نرسیده، شاهد ادعاهای آمریکایی‌ها هستیم و می‌گویند چارچوب تحریم‌ها حفظ می‌شود. تعلیق تحریم‌ها ممکن است، اما لغو هرگز و آنچه را هم به شما دادیم قابل بازگشت است. آنها می‌گویند که ایرانی‌ها باید کاری متفاوت انجام دهند و مقصودشان این است که ایرانی‌ها دست از قرآن، عزت و اسلام بردارند.


وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است که ما با آنها سازش کنیم و ماهیت نظام ایران تغییر کند، گفت: آمریکا می‌خواهد ما زیر بار زور برویم، اما هرگز؛ آمریکا کور خوانده است و ما شعار حسینی‌مان را فراموش نمی‌کنیم و پیوسته می‌گوییم هیهات من الذله.


امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: ما خطاب به آمریکایی‌ها می‌گوییم آنچه را پذیرفته‌ایم اگر شما تعلیق کنید ما نیز تعلیق خواهیم کرد.


موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: دنیا و مجلسی‌ها بدانند که آمریکا حتی عادی شدن روابطش با ایران را در سر می‌پرواند تا بتواند در منطقه نفوذ کند و فرهنگ ابتذال را ترویج دهد. اما آنها این تفکر را با گور خواهند برد. مقام معظم رهبری با تدابیر خود راه‌های نفوذ آمریکا به ایران را بسته است و خواهد بست و مردم انقلابی ایران نیز هرگز شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند و آن را سرخواهند داد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته