دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تشکل اساتید حوزه علمیه:

اندک غفلتی در فضای مجازی، تاریخ اندلس در ایران رقم‌زده می‌شود

تشکل اساتید حوزه علمیه قم در خصوص مدیریت فضای مجازی کشور واکنش نشان داد و اعلام کرد که اندک غفلتی در فضای مجازی، تاریخ اندلس در ایران رقم‌زده می‌شود.
کد خبر : 380270
32232.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در خصوص مدیریت فضای مجازی کشور واکنش نشان داد و با صدور بیانیه‌ای خواستار مدیریت درست این فضا از سوی مسئولان شد.


در بخشی از این بیانیه آمده است: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روی کار آمدن نظامی بر مبنای دین اسلام و نظریه ولایت‌فقیه می‌گذرد، آنچه مستکبران عالم را هر روز نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر نگران می‌کند هویت ایران اسلامی است که جمهوریت را در کنار اسلامیت به رخ جهانیان کشیده و به‌عنوان الگویی برای ملت‌های آزاده عالم مطرح‌شده است. ازاین‌رو استکبار جهانی برای رسیدن به مقاصد خویش با استفاده از ابزار رسانه به دنبال: اولاً ضربه زدن به پایه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سست نمودن باورهای ملی و دینی شهروندان ایران اسلامی و ثانیاً مصادره هرگونه حرکت‌های آزادی‌خواه در عالم و هر نوع بیداری در جهان حاضر است.


این بیانیه می‌افزاید: رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای از این اراده دشمن، به آرایش جنگی در عرصه‌های اقتصادی سیاسی فرهنگی و رسانه‌ای یاد کرده‌اند؛ به همین منظور شناخت دقیق راه‌های حمله دشمن برای مواجهه صحیح با آن، بسیار ضروری می‌کند. یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن، نسل نوجوان و جوان میهن عزیزمان ایران است؛ دانش آموزان‌که آینده این کشور به‌حساب می‌آیند آماج حمله‌های پی‌درپی استکبار و نفوذی‌های داخلی آنان در کشور قرار دارند. سند ۲۰۳۰ که به دنبال بیگانه‌سازی نسل آینده نسبت به دین و رواج سکولاریسم در ایران است، از طریق فضای مجازی در تک‌تک خانه‌ها و خانواده‌ها قصد نفوذ داشته و اندک غفلتی در این زمینه می‌تواند تاریخ اندلس را در ایران رقم بزند.


در این بیانیه تصریح‌شده است: تنها راه چاره ایستادن روی پای خود و بستن راه‌های نفوذ به اعتقادات و باورهای جوانان این مرزوبوم است. مگر نه این است که کشورهایی از قبیل روسیه و چین فضای مجازی را مدیریت کرده و با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، قصد جلوگیری از تسلط کشورهای بیگانه بر مدیریت اطلاعات کشورشان را دارند؟! آیا ایران‌ که در عرصه صنعت هسته‌ای، هنر دانشمندان جوان خویش را به رخ جهانیان کشیده و از سوی دیگر موشک‌های نقطه زن سپاه لرزه به اندام دشمن انداخته و امنیت مثال زدنی‌ای را برای همه ما و حتی برای همسایگان ما ایجاد نموده است؛ نمی‌تواند در عرصه مدیریت شبکه اطلاعات و فضای مجازی جلوی سلطه بیگانگان را گرفته و از تربیت سرباز برای آمریکا و انگلیس جلوگیری نماید؟! آیا مجلس شورای اسلامی نباید با تصویب قوانین لازم در این عرصه، دولت را به رعایت نکات امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مأمور نماید؟! آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت برنامه‌ریزی راهبردی و ابلاغ آن به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور جهت نیل به تمدن نوین اسلامی را بر عهده ندارد؟! اگر جواب مثبت است- که قطعاً مثبت است- پس چرا در این زمینه اهمال مشاهده می‌شود؟!


در پایان این بیانیه تأکید شده است: اساتید تشکل سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم بر اساس رسالت الهی خویش که مبارزه با هرگونه انحراف در مسیر نیل به تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حکومت مصلح جهانی است، ضمن اعلام حمایت از بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب و مواضع مراجع عظام تقلید مبنی بر حفظ موازین اسلامی در جامعه، از قوه قضاییه به‌صورت اکید می‌خواهد تا با هرگونه اخلال در اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ونیز هرگونه اخلال در رعایت قوانین مصوب در شورای عالی فضای مجازی برخورد کرده و مجرمان را به سزای اعمال خویش برساند. امید آن‌که هرچه سریع‌تر شاهد نابودی استکبار جهانی و بازگشت توطئه‌های آنان به خودشان و رسوایی ایادی نفوذی‌شان در کشور باشیم.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته