دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1398 - 15:06
امام جمعه بخش کن:

دنیاطلبان از جنگ می‌ترسند

امام جمعه بخش کن گفت: کسانی از جنگ می‌ترسند که زندگی خود را بر اساس معادلات مادّی بنا کرده‌اند.
کد خبر : 380182
2488271.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام یحیی صالح‌نیا در خطبه نخست نماز جمعه این هفته بخش کن گفت‌: ماه مبارک رمضان، عید اولیاءالله است و روزه‌داری برای بندگان خدا سه اثر بسیار مهمّ معنوی دارد. نخستین اثر روزه این است که خدای متعال بر خود فرض می‌کند روزه‌دار را وارد بهشت کند.


وی با توجه به دومین اثر روزه گفت: در همین دنیا انسان با روزه از دنیاطلبان فاصله گرفته و همنشین ملکوتیان می‌شود.


امام جمعه بخش کن تصریح کرد: سومین اثر روزه این است که روزه، بندگان مخلص را از ناخالص‌ها جدا می‌کند و البته خود روزه‌داران مراتبی داشته و هر چه کیفیّت روزه بهتر مقام روزه‌دار نزد خداوند کریم بالاتر است.


صالح‌نیا در خطبه دوم نماز جمعه گفت: ایران کشور غیرقابل اشغال است؛ چراکه بر سر هر کوچه‌ای نام شهیدی می‌درخشد و غیر از ارتش و سپاه که وظیفه دارند از کشور و ملت صیانت کنند، در داخل هر کوچه و محله پایگاه بسیج قرار دارد.


وی افزود: استراتژیست‌های آمریکایی‌ می‌دانند که جنگ با ایران فرسایشی و به ضرر آنان است و باید به مهار ایران از راه‌های دیگر فکر کنند.


امام جمعه بخش کن خاطرنشان کرد: در ایران کسانی از توهم جنگ می‌ترسند که زندگی خود را براساس معادلات مادی بنا کرده‌اند و رسانه‌هایی که غرق در شهوات هستند از فرهنگ شهادت بی‌خبرند و ملت ایران را نشناخته‌اند.


صالح‌نیا یادآور شد: از یاد‌ بردن خوی شیطانی آمریکایی‌ها و صرف نظر از حرکت گام‌به‌گام و افتادن در دیگ از هول حلیم اشتباهی بود که برای دستگاه دیپلماسی ما اتفاق افتاد.


امام جمعه بخش کن تصریح کرد: از شورای عالی امنیت ملی که سیستم گام‌به‌گام را یعنی کاری که در آغاز اجرای برجام باید می‌کرد اکنون انجام داده قدردانی می‌کنیم.


وی گفت: مردم اکنون می‌دانند که ایران همه راه‌های رفته را برای اعتماد‌سازی تجربه کرده و انجام داده است و از سوی دیگر دشمنان ملت ایران کاری نیست که علیه ملّت ما نکرده باشند.


صالح‌نیا افزود: ما کارهای زیادی برای انجام دادن از جمله توسعه اقدامات هسته‌ای خودمان داریم که باید انجام دهیم.


انتهای پیام/4122/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته