دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام شهیدی:

بنیاد شهید در طول 5 سال 100هزار شغل برای ایثارگران ایجاد کرده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در پنج سال ابتدای دولت یازدهم 100 هزار شغل توسط بنیاد شهید برای ایثارگران ایجاد شده است.
کد خبر : 379640
n00288338-r-b-007.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و خبرگزاری آنا، در آیین امضای تفاهم‌نامه مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت که بعدازظهر امروز در مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. حجت‌الاسلام محمد‌علی شهیدی در این مراسم گفت: انگیزه تشکیل این جلسه در راستای منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و اجرایی شدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و رسیدگی به مشکلات اشتغال جامعه ایثارگر تشکیل‌شده است.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: طبیعی است ایثارگران ما در جامعه حق بزرگی دارند و تمام آرامش و امنیت ما در این جامعه مرهون فداکاری‌های این بزرگ‌مردان است. ما در بنیاد شهید خود را در برابر این عزیزان مسئول می‌دانیم و به دنبال رفع موانع و مشکلات آن‌ها هستیم.یکی از مشکلاتی که جامعه از آن رنج می‌برد و به طبع آن‌هم جامعه شاهد و ایثارگر با این مشکل روبرو هستند، مسئله بی‌کاری است.


نمایند‌ه ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم در بنیاد شهید و امور ایثارگران با آمار بالای بیکاری مواجه بودیم و بسیاری از عزیزانمان در جامعه هدف بنیاد شهید از بیکاری رنج بردند، اما با تلاش زیاد همکارانم در بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها تعداد زیادی از عزیزان ایثارگر و شاهد مشغول کار شدند و تعدادی نیز در شغل‌های آزاد و غیردولتی مشغول به کار شدند.


معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: آمار شاغلین ما در 5 سال قریب به 100 نفر است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شاغل شده‌اند. کار‌های تولیدی و کارآفرینی نیز از اقداماتی است که توسط بنیاد انجام‌شده و بسیار از ایثارگران را نیز مشغول کرده است. امروز که این قرارداد همکاری را در جهت ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا کردیم 90 هزار ایثارگر بیکار و جویای کارداریم. آمار بیکاری در جامعه‌اش از 12 درصد است اما در جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران 4 درصد هست.


حجت‌الاسلام بیان کرد: طبیعتاًَ در این توافق‌نامه‌ای که امضا کرده‌ایم همکاری‌ها ما بر سر بو‌جودآمدن فرصت‌های کاری برای جامعه ایثارگر و شاهد خواهد بود. یکی از پتانسیل‌هایی که وزارت صنعت و معدن و تجارت می‌تواند به‌وسیله آن به اشتغال جامعه شاهد و ایثارگر کمک کند، شهرک‌های صنعتی است. بسیاری از ایثارگران ما توانایی و علم تولید را دارند و می‌توانند با استفاده از فرصت‌های ایجادشده در شهرک‌های صنعتی در تولید و اشتغال‌زایی بسیار مفید باشند.


رئیس بنیاد شهید یادآور شد: امیدوارم با همکاری بیش‌ازپیش بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صمت به‌زودی شاهد اشتغال آفرینی جامعه شاهد و ایثارگر باشیم و دیگر شاهد آن نباشم که ایثارگری به دنبال شغل باشد. وزیر محترم صنعت خود نیز از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس هستند و با تلاش و پشتکاری که از ایشان سراغ دارم، امیدوارم به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینهٔ اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شاهد باشیم.


انتهای پیام/4122/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته