دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1398 - 11:29
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

جهادگران بسیجی برای کمک به سیل‌زدگان یک ریال هم دریافت نکردند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: جهادگران بسیج سازندگی در این مدت که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند حتی از یک نفر هم ریالی پول دریافت نکردند.
کد خبر : 379481
636910132591514933_md.jpg

محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی 17 اردیبهشت 1379 با فرمان فرمانده معظم کل قوا تأسیس شد و ما مفتخر هستیم که ایشان حامی و پشتیبان این سازمان هستند.


وی با بیان اینکه پس از ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی خلاء به‌وجود آمد، گفت: مسئله رسیدگی به روستاها و محرومیت‌زدایی تحت شعاع قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب در یک حرکت جهادی دستور تأسیس این سازمان را صادر کردند.


رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: این سازمان سه مأموریت برعهده دارد؛ نخست اینکه ساماندهی و سازماندهی جوانان تحت عنوان گروه‌های جهادی در همه اقشار گروه بسیج سازندگی که امروز در این راستا حدود 11 هزار گروه جهادی شناسه‌دار که 250 هزار نفر را شامل می‌شود، مشغول خدمت هستند، دوم به دستور رئیس سازمان بسیج برای تسری گروه‌های جهادی در هر پایگاهی که جنب مساجد است یک گروه جهادی محله‌محور تأسیس شود و نقطه هدف ما در سال 98 این است که 40 هزار گروه خدمت‌رسان محله‌محور را در اختیار داشته باشیم و سومین هدف ما تعریف جغرافیای هدف، محتواسازی و تخصصی شدن گروه‌های جهادی است.


زهرایی ادامه داد: توانمندسازی یکی از وظایف مهم مرکز مطالعات این سازمان است تا موفق به توسعه تفکر جهادی در بدنه اجرایی کشور شود.


وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از جهادگران بسیج سازندگی به‌عنوان سفیران کار و تلاش نام برده‌اند، گفت: ایشان فرمودند که این جهادگران مظهر مجسم آیه قرآن هستند؛ اما متأسفانه نسبت به حمایتی که ایشان از سازمان بسیج سازندگی دارند، این نهاد جهادی خیلی دیده نمی‌شود؛ در صورتی‌که در سیل اخیر گروه‌های جهادی که از طرف سازمان بسیج سازندگی مأموریت امدادرسانی و خدمت‌رسانی را برعهده داشته‌اند، واقعاً خوش درخشیدند.


رئیس سازمان بسیج سازندگی به حضور پنج هزار و 207 گروه جهادی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیج سازندگی در این مدت یک و نیم ماهه که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند حتی از یک نفر هم ریالی پول دریافت نکردند و ابلاغی هم برای حضور آن‌ها در این مناطق صادر نشد.


زهرایی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی ظرفیت وسیع اجتماعی را برای نظام اسلامی به‌وجود آورده که موجب تقویت وحدت و انسجام ملی و افزایش امیدواری مردم شد؛ لذا باید بیشتر از ظرفیت این سازمان استفاده شود.


وی در پایان گفت: بسیج سازندگی در این مدتی که از عمرش می‌گذرد تلاش کرده تا هم‌افزا، بین‌بخشی در رده‌های سپاه و بسیج و هم فرابخشی در میان دستگاه‌های اجرایی حرکت کند و اینکه هیچ‌گاه خود را متکی به منابع مالی و یک نهاد اجرایی ندانسته است و سعی کرده تا همگرایی را رقم بزند.


به گزارش آنا، سازمان بسیج سازندگی در هفدهم اردیبهشت 1397 به دستور فرمانده معظم کل در درون مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شده که امروز سالروز شکل‌گیری آن است.


انتهای پیام/4079/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته