دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1398 - 10:00
سردار غلامی خبر داد:

امدادرسانی 12 هزار نفری بسیج به سیل‌زدگان لرستان

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: حدود 12 هزار نیروی بسیجی به سیل‌زدگان استان لرستان امدادرسانی می‌کنند.
کد خبر : 371380
BQ4K0537.jpg

سردار نعمان غلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین اقدامات سازمان بسیج مستضعفین در حوزه امدادرسانی به ساکنان مناطق سیل‌زده استان لرستان، گفت: از همان ابتدا که سیل اتفاق افتاد تمام تجهیزات و ظرفیت‌های بسیج به میدان آمدند و نیز اقداماتی را هم قبل از وقوع سیل مانند تجهیز و آگاهی مردم انجام دادیم.


وی ادامه داد: در طول این مدت بیش از 12 هزار نیروی بسیجی به سیل‌زدگان استان لرستان امدادرسانی داشته‌اند که حدود نیمی از آن‌ها از جهادگران و مابقی از گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی (ع) و امام حسین (ع) هستند.


حضور 7 سپاه استانی در مناطق سیل‌زده


معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: به‌محض وقوع سیل در استان لرستان، هفت سپاه استانی به کمک سیل‌زدگان آمدند و به آن‌ها برای امدادرسانی؛ تجهیزات و مسئولیت داده شد و نیز 219 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی موردنیاز توسط سپاه استان تأمین شد و این هفت سپاه استانی آنچه در توان داشتند برای حل مشکلات مردم سیل‌زده لرستان به‌کار گرفتند.


غلامی با اشاره به این مطلب که سپاه استان‌ تهران، سپاه استان فارس و سپاه استان سمنان به هفت سپاه استانی لرستان کمک‌رسانی کردند، افزود: این استان‌های معین به‌صورت شبانه‌روزی بر روی پلدختر متمرکز شدند و برای پاکسازی کوچه‌ها و معابر از هیچ اقدامی دریغ نکردند به‌گونه‌ای که تا به امروز یک هزار و 860 خانه در شهرستان پلدختر را پاکسازی کرده‌اند و در کنار پاکسازی معابر و خانه‌ها به‌طور همزمان مشغول توزیع مواد غذایی سالم و اقلام موردنیاز مردم هم هستند.


کمک به بازگشایی مسیرهای روستایی توسط سپاه


معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: روستاهای اطراف پلدختر به‌دلیل مسدود شدن راه‌های ارتباطی‌شان به یکی از نگرانی‌های ما تبدیل شده‌اند، اما با جلساتی که میان فرماندهان سپاه استان با قرارگاه سازندگی حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان برگزار شد، مصوب شد تا اطلاعات کامل از موقعیت این روستاها گردآوری و سپس بازگشایی راه‌های ارتباطی صورت گیرد.


وی با اشاره به تأثیر حضور فعالانه و دلسوزانه نیروهای مسلح بر افزایش روحیه مردم شهرستان پلدختر، گفت: مردم با مشاهده امدادرسانی نیروهای مسلح و حضور شخصیت‌های ارتش نظامی و همچنین تجهیزاتی مانند آشپزخانه‌های سیار کاملاً دل‌گرم شده‌اند و روحیه آن‌ها نسبت به روزهای ابتدایی وقوع سیل بهبود پیدا کرده است.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته