دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کشانی در گفتگو با آنا:

عایدی برگزاری 2 نمایشگاه تجسمی چند خانه برای هموطنان در آق‌قلا شد

مدیر گالری سرزمین هنر گفت: عواید برگزاری دو نمایشگاه تجسمی در گالری سرزمین هنر، چند خانه برای هموطنانمان در آق‌قلا شد.
کد خبر : 379384
_ALI6378.jpg

بیژن کشانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره فعالیت‌های خیرخواهانه گالری سرزمین هنر گفت: این گالری در ملکی تأسیس شده که علیرضا قند‌چی صاحب این ملک تنها برای انجام امور خیرخواهانه در سایه کارهای فرهنگی و هنری آن را اختصاص داده است.
 مدیر گالری سرزمین هنر ادامه داد: علیرضا قندچی اجازه تأسیس گالری سرزمین هنر را در باغی که ارثیه پدری‌اش بوده به این شرط صادر کرد که کارهای فرهنگی و هنری در این گالری با نگاه امور خیرخواهانه و البته خدمت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم انجام شود.


وی بیان کرد: گالری سرزمین هنر با رویکرد فرهنگی و هنری و توجه به امور خیریه سالانه چندین نمایشگاه را به امور خیریه اختصاص می دهد. به طور مثال در هفته های گذشته عواید برگزاری دو نوبت نمایشگاه را به هموطنان سیل‌‌‌زده خود اختصاص داده‌ایم، نمایشگاه باران بهانه شد و نمایشگاه آثار آداک جمشیدیان که شامل نقاشی با قهوه است دو نمایشگاهی است که عواید آن به سیل‌زدگان در آق‌قلا اختصاص یافته است. اکنون با عوایدی که از این دو نمایشگاه به دست آمده است، در شهر آق‌قلا مشغول ساخت چندین مسکن هستیم.


کشانی اظهار کرد: چون پایه و اساس گالری سرزمین هنر در خدمت به هنر و فرهنگ گذاشته شده است و در کنار آن عوایدی که از برنامه‌های فرهنگی و هنری به دست می‌آید به امورات خیریه نیز اختصاص  پیدا کرده است، باید بگویم حال بسیار خوبی داریم که در این راه گام برمی‌داریم. من به اتفاق مونا مهری که همسرم نیز هست امورات این گالری را اداره می‌کنیم. از زمانی که برای ساخت خانه همو‌طنانمان در آق‌قلا اقدام کردیم و کار آغاز شد، نتایج و  برکات این حرکت را به وضوح در زندگی شخصی‌یمان  می‌بینیم.


مدیر گالری سرزمین هنر ادامه داد: ما در این گالری جهت همکاری با  انجمن‌های خیریه‌ای که فعالیت‌های هنری مانند نقاشی، حجم و چیدمان را برای مجدد‌جویان خود دارندآمادگی خود را اعلام می‌کنیم. ما فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را همگام با دغدغه های جامعه پیش می‌بریم، نمایشگاه به روشنی اقلیم حرکت فرهنگی و هنری است که با همکاری هنرمندان استان مازندران در ۷ تیر ۹۸ برگزار خواهد شد.


کشانی بیان کرد: «به‌ روشنی اقلیم» نمایشگاهی با موضوع محیط زیست و چالش‌های آن است که با همکاری گالری سی سی استان مازندران و گالری سرزمین هنر در تهران برگزار خواهد شد. نمایشگاه به روشنی اقلیم از۷ تیر تا ۱۷تیر به مدت ۱۰ روز در محل گالری سرزمین هنر برگزار می‌شود.


 وی تاکید کرد: اگر از سوی مسئولان امر شاهد  حمایت‌های بیشتر در بحث هنر تجسمی و برگزاری نمایشگاه  هنر‌های تجسمی، نقاشی، حجم و چیدمان در خارج از مرزهای ایران باشیم اتفاقات خوبی در زمینه هنرهای تجسمی بین‌المللی خواهیم دید.


کشانی بیان کرد: در ایران استعداد‌های هنری بالقوه و بالفعل فراوانی در زمینه هنرهای تجسمی وجود دارد که با فرصت دادن و حمایت کردن از سوی نهادهای ذیربط می‌توانند ظرفیت‌های خود را به صورت بین‌المللی به نمایش بگذارند. حمایت از هنرمندان شهرستانی نیز در جهت رشد و ارتقاء سطح هنری این هنرمندان بسیار موثر است امید می‌رود که با توجه بیشتر مسئولان امر، هنرمندان شهرستانی بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند.


انتهای پیام/4122/۴۱۰۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته