دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 14:49

افتتاح کتابخانه و مرکز مطالعات «قرآن و عترت» واحد پرند

معاون فرهنگی واحد پرند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید بسترهای لازم را برای گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در دانشگاه و جامعه ایجاد کرده است.
کد خبر : 3793

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام دکتر سید علی اصغر تقوی در مراسم افتتاح کتابخانه و مرکز مطالعه «قرآن وعترت»دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند که با حضور برخی از رؤسا و مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران و ائمه جمعه و جماعات شهرستان رباط و شخصیت‌های علمی و فرهنگی بویژه آیت الله محی الدین حائری شیرازی برگزار شد، اظهار کرد: این کتابخانه با بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب با موضوعات ویژه قرآنی و برخی موضوعات علمی و فرهنگی مرتبط با قرآن و با هدف تقویت مطالعات علمی و دقیق در موضوع قرآن و عترت ایجاد شده و قصد دارد زمینه ساز مطالعات علمی در فضایی معنوی و روحانی در کنار مسجد حضرت فاطمه الزهراء (س) باشد.


معاون واحد پرند با بیان اینکه این کتابخانه برای استفاده دانشجویان، استادان و علاقه مندان آماده ارائه خدمات علمی و فرهنگی است، افزود: این کتابخانه تا ظرفیت ۱۵۰۰۰ جلد قابل ارتقا بوده و خدمات دیگری از طریق پایگاه‌های اینترنتی نیز به زودی به آن اضافه خواهد شد.


تقوی با توجه به ایجاد فضای مجازی با قابلیت ارائه تعداد بسیار زیادی از کتاب‌ها و منابع مطالعاتی معتبر برای تحقیق و مطالعه آسان‌تر، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید بسترهای لازم را برای گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در دانشگاه و در فضای جامعه ایجاد کرده است.


وی در این زمینه با توجه به ایجاد شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی با کارکرد‌ها و ظرفبت‌های عظیم فرهنگی، از اقدامات فرهنگی جدید در دانشگاه به عنوان یک انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد یاد کرد.


تقوی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دانشگاه پرند و از مسئولان سازمان مرکزی خواست تا به ظرفیت‌های این دانشگاه در زمینه تأسیس یک مرکز مطالعه بین المللی علوم اسلامی بیش از پیش توجه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته