دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1398 - 02:41
عسگری در گفتگو با آنا:

روغن‌های چندبارمصرف زولبیا و بامیه سرطان‌زا است

یک فوق تخصص گوارش گفت: مشکل اصلی شیرینی مخصوص ماه مبارک رمضان این است که در روغن‌های چندبارمصرف سرخ می‌شود و این موضوع بسیار خطرناک است.
کد خبر : 379267
1526816167_zoolbia-bamiye.jpg

علی عسگری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: مشکل اصلی شیرینی مخصوص ماه رمضان این است که این زولبیا و بامیه‌ها در روغن‌های چندبارمصرف سرخ می‌شود و این موضوع بسیار خطرناک است.


وی با تأکید بر اینکه به دلیل روغن‌های غیر استانداردی که زولبیا و بامیه در آن درست می‌شود سرطانی بودن آن حتمی است، تصریح کرد: مواد غیرمجاز در این زولبیا و بامیه‌ها سبب سرطان روده باریک و لوزالمعده می‌شود.


این فوق تخصص گوارش خوردن زولبیا و بامیه را برای افرادی که رفلکس معده دارند اکیداً ممنوع دانست و ادامه داد: افرادی که رفلکس معده دارند و مدام‌ ترش می‌کنند در صورت مصرف زولبیا و بامیه مشکلشان بیشتر می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه در صورتی‌ که اصرار به خوردن زولبیا و بامیه دارید آن را از مراکز بهداشتی تهیه کنید، ادامه داد: وقتی قصد خرید این شیرینی را دارید رنگ آن را ببینید، هر چه رنگ آن روشن‌تر باشد سالم‌تر است و زولبیا و بامیه قهوه‌ای نشان می‌دهد که در روغن بیشتر جوشیده و حرارت زیادی دیده است.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته