دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 00:58
عرفان‌پور در گفتگو با آنا:

گمشده شعر در زمانه ما اندیشه است

مدیر دفتر شعر شهرستان ادب گفت: معضل جدی شعر امروز ما این است که به سمت اندیشه، محتوا و معنا کمتر حرکت کردیم.
کد خبر : 379177

میلاد عرفان‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و نشر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره آثاری که از او در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار مخاطبان قرار گرفت اظهار کرد: امسال در نمایشگاه کتاب شعر مستقل و جدید نداشتم. 10 مجموعه شعر قبلی بنده در نمایشگاه موجود بود که یک مجموعه انتشارات سوره مهر منتشر شده، چهار مجموعه انتشارات سپیده باوران و پنج مجموعه انتشارات شهرستان ادب عرضه می‌کردند


وی با اشاره به استقبال مناسب از کتاب «ای نشست صف اول» بیان کرد: امسال کتابی منتشر شد به نام «ای نشست صف اول»، این کتاب مثنوی‌های آئینی اعتقادی بلندی بود که میثم مطیعی در مناسبت‌های مختلف مثل اعیاد فطر خوانده بود و بنده سهمی در این کتاب داشتم و الحمدلله با استقبال خوبی مواجه شد.


مدیر دفتر شعر شهرستان ادب بیان کرد: من خیلی فرصت نکردم نگاه جامعی به کتاب‌های منتشر شده حوزه شعر در نمایشگاه داشته باشم. یکی دو نشر را اطلاع دارم که کتاب‌های خوبی منتشر کرده است. در شهرستان ادب مطلع هستم که کتاب‌های خوبی منتشر شده، سوره مهر همین‌طور؛ اما اطلاعات جامعی ندارم در حدی که بتوانم تحلیل داشته باشم از نمایشگاه 98 و باید فرصت بیشتری داشته باشم.


عرفان‌پور با تشریح وضعیت شعر جبهه انقلاب عنوان کرد: به نظر من در زمانه ما گمشده شعر بیشتر اندیشه است. فن شعر و مهندسی کلمات رایج شده میان کلمات و بعضی فکر می‌کنند با کسب این دانش و تکنیک می‌توانند شاعر شوند و برخی هستند که حتی این تکنیک را هم ندارند.


وی در ادامه افزود: معضل جدی شعر امروز ما این است که به سمت اندیشه، محتوا و معنا کمتر حرکت کردیم و کمتر شاهد این بودیم که شاعر ما شاعری باشد که شعرش آینه شخصیت و سلوکش باشد. فکر می‌کنم اگر قرار باشد در یک حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم برای بهتر شدن، همین حوزه اعتلا اندیشه برای شعر است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته