دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1398 - 11:15
شب‌‌های بخارا برگزار می‌کند؛

شب محمدعلی بهمنی در کانون زبان فارسی

مجله بخارا و کانون زبان فارسی، شب محمدعلی بهمنی را برگزار می‌‌کنند.
کد خبر : 373351
IMG10435277.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از کتابخانه مجلس شورای اسلامی، به همت مجله بخارا و بنیاد موقوفات محمود افشار (کانون زبان فارسی) «شب محمدعلی بهمنی» شاعر و ترانه‌سرای معاصر به مناسبت تولد 77 سالگی وی، روز سه‌شنبه 27 فروردین ماه برگزار می‌شود.


در «شب محمدعلی بهمنی» آزیتا فیروزی، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.
همچنین در این برنامه موسیقی اصیل ایرانی بر اساس غزل‌های فارسی محمدعلی بهمنی توسط حسین علیشاپور با نوازندگی هادی منتظری اجرا می‌شود.
محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا، زاده 27 فروردین 1321 در شهر اندیمشک است. بسیاری معتقدند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیما یوشیج است.


نخستین شعر بهمنی در سال 1330، زمانی که تنها 9 سال داشت، در مجله روشنفکر به چاپ رسید. شعرهای وی از همان زمان تاکنون به‌طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جُنگ‌ها، انتشار یافته‌ است.


بهمنی از سال 1345 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه داده‌ است. بهمنی در سال 1374 همکاری خود را با هفته‌نامه ندای هرمزگان آغاز می‌کند و صفحه‌ای تحت عنوان تنفس در هوای شعر را هر هفته در پیشگاه مشتاقان خود قرار می‌دهد. وی از سال 1353 ساکن بندرعباس شد، پس از پیروزی انقلاب، به تهران آمد و مجدداً در سال 1363 به بندرعباس عزیمت کرد و در حال حاضر نیز، ساکن همان شهر است. بهمنی مسئول چاپخانه دنیای چاپ بندرعباس و مدیر انتشارات چی‌چی‌کا (در گویش بندرعباسی به معنی قصّه) در بندرعباس است.


شب محمدعلی بهمنی سه‌شنبه بیست و هفتم فروردین ماه، ساعت پنج بعدازظهر در کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، پلاک 12 برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته