دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام نواب:

سامانه جمع‌آوری ایده‌های فرهیختگان در حج راه‌اندازی می‌شود

نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری ایده‌های فرهیختگان و عموم مردم در بعثه رهبری خبر داد.
کد خبر : 379113
f07ec409-85dc-41fc-913a-7a31076ade0b.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست مشترک نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری و مدیران سازمان حج و زیارت در استان‌ها گفت: هنوز ظرفیت‌های ناشناخته فراوانی در حوزه حج و زیارت وجود دارد که می‌توان از آن در زمینه‌های عمومی و اجتماعی باهدف خدمت به مردم استفاده کرد.


وی با اشاره به نقش‌آفرینی کارگزاران و متصدیان حوزه حج و زیارت در هفته‌های گذشته در خدمات‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده، افزود: سازمان حج و زیارت و موکب‌های آن در حادثه سیل، به‌خوبی نقش‌آفرین و موفق بودند و می‌توانند در بسیاری از حوزه‌ها حضورداشته باشند که باید آن را کشف کرد.


نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: به‌منظور جمع‌آوری ایده‌های نو برای ارتقای فعالیت‌ها و ارائه خدمات بهتر به زائران و عموم مردم سامانه جمع‌آوری ایده‌ها در بعثه مقام معظم رهبری طراحی و راه‌اندازی خواهد شد تا از ظرفیت‌های موجود بیشتر و بهتر استفاده شود. این ایده‌ها برای بهینه‌سازی برنامه‌های مختلف در حوزه حج و زیارت از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای زائران و حجاج بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.


وی با بیان اینکه «ظرفیت‌های ناشناخته زیادی در حوزه حج و زیارت وجود دارد»، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب سرپرست جدید حجاج ایرانی خواسته‌اند ظرفیت‌های گوناگون حج شناسایی و عملیاتی شود و ما برای تحقق آن برنامه جدی داریم.


نواب همچنین با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در بعثه مقام معظم رهبری گفت: آنچه در دوره ایشان انجام شد، با تأنی، تفکر و خرد جمعی بود و ما نیز همین راه و استفاده از خرد جمعی را در برنامه‌ریزی‌ها و انجام امور در پیش خواهیم گرفت.


وی خدمت به زائران و جلب رضایت آنان را از مهم‌ترین اهداف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بیان کرد و گفت: برای تحقق این هدف، همه مدیران و کارکنان بعثه و سازمان حج باید کمک و همکاری کنند.


سرپرست جدید حجاج ایرانی همچنین در پاسخ به دعوت و درخواست مدیران و نمایندگان استانی مقام معظم رهبری به آنان قول داد که در قالب یک برنامه جامع، به همه استان‌ها سفر کند.


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی‌عسکر هم در این نشست از همکاری همه مدیران بعثه و سازمان حج در استان‌ها در طول دوران مسئولیت خود قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با همان توان و صلابت گذشته دست‌به‌دست هم برای رفع مشکلات و برگزاری هر چه‌بهتر حج تلاش کنند.


نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب به‌عنوان فردی متدین، متعهد و علاقه‌مند به امور حج یاد کرد و اطمینان داد که در دوره مسئولیت ایشان شرایط حج بهتر از گذشته خواهد شد.


علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست، گزارشی از اقدامات این سازمان و بعثه رهبری در کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده ارائه کرد و گفت: سازمان حج و زیارت در سیل اخیر ظرفیت‌های خود را برای خدمت به سیل‌زدگان در قالب امدادرسانی، تهیه و توزیع غذای گرم و ارائه خدمات و امکانات بکار گرفت و نتایج درخشان و افتخارآفرینی به دست آورد.


وی افزود: بسیاری از مدیران کاروان‌ها و کسانی که قرار است به حج اعزام شوند، ولیمه خود را صرف کمک به سیل‌زدگان کردند و کمک‌های نقدی کارگزاران حج و زائران خانه خدا از میلیاردها تومان گذشت، درحالی‌که انتظار این‌همه کمک را نداشتیم.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته