دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 12:24
جان بولتون:

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

مشاور امنیت ملی ترامپ با اشاره به اعزام ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تصریح کرد که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.
کد خبر : 379107
13.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آکسیوس، جان بولتون شب گذشته اعلام کرد که کشورش در حال استقرار ناو یو اس اس آبراهام لینکلن و نیروی بمب افکن ویژه در منطقه است.


وی با لحنی تهدیدآمیز ادامه داد که این اقدام پیامی روشن برای ایران در بر دارد.


بولتون مدعی شد: «در پاسخ به چندین مورد هشدار و علائم تنش‌زا و مشکل‌ساز، آمریکا در حال استقرار ناو یو اس اس آبراهام لینکلن و نیروی بمب‌افکن ویژه در قالب فرماندهی کل آمریکا در منطقه (سنتکام) است تا پیامی روشن و بدون اشتباه به حکومت ایران بفرستد که هرگونه حمله به منافع آمریکا و هم‌پیمانانش با قوه قاهره روبرو خواهد شد.»


یک مقام نظامی که نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس اعلام کرد که اعزام گروه تهاجمی به منطقه پس‌ازاین رخ داد که علائم آشکاری به‌وسیله ایران و نیروهای نیابتی آن مشاهده شدند که حاکی از آماده شدن آن‌ها برای حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه است. این اقدام (اعزام ناوگروه) تشدید اقدام علیه ایران است. 


بولتون تصریح کرد: «آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست. اما ما آمادگی کامل برای پاسخ دادن به هرگونه حمله به‌وسیله نیروهای نیابتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را داریم.»


نیروی دریایی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که یک ناوگروه تهاجمی پایگاه خود در نوفولک ویرجینیا را برای ماموریتی برنامه‌ریزی‌شده ترک کرده است.


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته