دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسینی مطرح کرد:

جشنواره ملی آواها و نواهای آیینی گامی در ترویج فرهنگ ایثار

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نخستین «جشنواره ملی آواها نواهای آیینی ایثار» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
کد خبر : 379089
636763224754972678_md.jpg

سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با اعلام خبر برگزاری ​نخستین «جشنواره ملی آواها و نواهای آیینی ایثار» گفت: این جشنواره موسیقی با ساختاری سنتی و آیینی در حوزه ایثار و شهادت برگزار خواهد شد تمام اشعاری که در این جشنواره در قالب نوا و آوا ارائه خواهد شد مرتبط با موضوع ایثار اجتماعی و شهادت است.


وی ادامه داد: جشنواره ملی آواها و نواهای آیینی ایثار که در نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود برای نخستین با به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل امور هنری و نمایشی این نهاد انقلابی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد در این جشنواره بخش ویژه‌ای برای حضور گروه‌های منتخب سرود شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شده است.


مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: اساس تهیه و تولید آثار و برنامه‌های هنری و فرهنگی در اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند موسیقی، فیلم و تئاتر بر محور ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی و سبک زندگی ایثارگرانه و همچنین پرداختن به زندگی شهدای مدافع حرم استوار است.


حسینی تأکید کرد: اولین جشنواره ملی آواها و نواهای آیینی ایثار که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برنامه‌های هنری برنامه‌ریزی شده به میزبانی استان بوشهر در بخش‌های موسیقی نواحی سنتی و آیینی شامل مولودی‌خوانی، مرثیه‌خوانی، توسل‌خوانی، بیت‌خوانی، منظومه‌خوانی، منقبت‌خوانی، چاوشی‌خوانی، شروه‌خوانی، پیشخوانی‌های تعزیه موسیقی‌ آوازی برگزار می‌شود.


گفتنی است؛ فراخوان اولین جشنواره ملی آواها و نواهای آیینی ایثار در روز‌های آتی از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته