دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 16:50
ظهر امروز صورت گرفت؛

غبارروبی مسجد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با حضور خسروپناه

آیین غبارروبی از مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 378945
3.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، در آستانه حلول ماه مبارک رمضان آیین غبارروبی از مساجد در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ به همین مناسبت، این آیین در فضایی معنوی همراه با عطر گلاب و صلوات و با همت استادان دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دانشگاه، مسئول نهاد رهبری و معاونان در مسجد الغدیر برگزار شد.


مسجد الغدیر

معرفی مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه


از ویژگی‌های معماری مسجد الغدیر واحد کرمانشاه می‌توان از شکل معماری مدور آن به نشانه عالم گیتی و خداوند متعال در مرکزیت این عالم نام برد که برگرفته از معماری سنتی اسلامی و ایرانی است.


مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مرکز مجتمع دانشگاهی به منظور امکان دسترسی یکسان تمامی قسمت‌ها و ساختمان‌های دیگر قرار دارد. معماری آن برگرفته از معماری سنتی اسلامی و ایرانی است. این مسجد با مساحت 900 مترمربع در سال 1387 به بهره‌برداری رسید.


استفاده از نقوش هندسه اسلیمی و آیات قرآنی با استفاده از کاشی هفت رنگ در این مسجد، زیبایی چشم نوازی به آن داده که برای نمازگزاران آرام‌بخش است.


حکاکی اسامی چهارده معصوم بر روی حفاظ شبستان زنانه این مسجد از دیگر مشخصات معماری زیبا و جذاب آن بوده و استفاده از ایوان در طبقات، الهام از ایوان مساجد سنتی معماری ایرانی و اسلامی است.


مسجد الغدیر واحد کرمانشاه دارای گنجایش 450 نفر نمازگزار در دو شبستان مردانه و زنانه است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته