دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 15:50
آموزش خلاقانه؛

کلاس درس را به چالش بکشید تا جایزه بگیرید

رئیس دانشگاه چینهوا اعلام کرده است دانشجویانی که حالت سنتی کلاس درس را به چالش بکشند، تقدیر خواهند شد.
کد خبر : 378890
file-20181017-165891-1ylpr14.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، دانشگاه چینهوا به دانشجویانی که اختیارات کلاس درس را به چالش می‌کشند، جایزه می‌دهد. هدف از این کار تغییر نظام آموزشی است تا از مدرک‌گرایی دور شود و خلاقیت‌محور شود.


تأکید دانشگاه چینهوا بر خلاقیت نه‌تنها به تحول آموزش عالی چین کمک می‌کند، بلکه ارزش نمرات امتحانات را کاهش می‌دهد. این دانشگاه چینی قصد دارد دانشجویانی را پرورش دهد که در به چالش کشیدن اختیار و اعتبار کلاس درس پیشرو باشند.


بین یانگ رئیس دانشگاه چینهوا هشدار می‌دهد که تمرکز روی دستاوردهای تحصیلی باعث می‌شود که مؤسسات آموزش عالی تبدیل به کارخانه‌های تولید مدرک تحصیلی شوند.


یانگ در نشست آموزش عالی در دانشگاه‌های آسیا اعلام کرد که دانشگاه چینهوا قصد دارد به جای ارزیابی دانشجویان براساس نمراتشان آنها را براساس روحیه نوآوری‌شان ارزیابی کنند.


به گفته وی، سیستم ملی امتحانات ورودی به دانشگاه در کشور چین نیاز به بازسازی دارد. این سیستم دانش‌آموزان را تنها براساس نمرات امتحانی ارزیابی می‌کند و به مؤسسه‌ای مناسب با نمرات آنها می‌فرستد. یانگ معتقد است که دانشگاه‌های چین باید استقلال بیشتری در انتخاب دانشجویان خود داشته باشند.


در چین مدرسه‌ها تنها دانش‌آموزانی را پذیرش می‌کنند که بالاترین نمرات را در امتحانات دارند. از مهدکودک تا دانشگاه دانش‌آموزان باید امتحاناتی را بگذرانند، پاسخ‌های استانداردی را به سؤالات بدهند تا نمره کسب کنند. سپس براساس نمراتشان آنها را رتبه‌بندی می‌کنند.


این شیوه مدلِ آموزشی یکنواختی را ترویج می‌دهد، مانع ایجاد تنوع می‌شود و فرصتی برای ابراز جسارت به دانشجویان نمی‌دهد. نمره بالا به معنای این است که در آینده رهبران، مدیران و افراد موفقی می‌شوید. 


انتهای پیام/4021/ 4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته