دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1397 - 15:00
برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019 معرفی شدند؛

چین؛ بهترین کشور برای تحصیل در آسیا

تایمز هایر اجوکیشن نتایج رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019 را منتشر کرد. یک دانشگاه چینی برترین دانشگاه آسیا شد.
کد خبر : 313893
wur.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، بر اساس رتبه‌بندی جدید چین بهترین دانشگاه‌ در آسیا را دارد، دانشگاه سوربن فرانسه نیز برای بار اول وارد جدول برترین دانشگاه‌های جهان شد.

جایگاه چین در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‎های جهان از نظر تایمز هایر اجوکیشن پیشرفت چشمگیری داشته است، حال این کشور برای اولین بار خانه بهترین دانشگاه در آسیا شده است.

دانشگاه چینهوا با کنار زدن دانشگاه ملی سنگاپور موفق شد به‌عنوان برترین دانشگاه آسیا در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن شناخته شود. دانشگاه چینهوا با هشت پله صعود در جایگاه بیست‌ودوم این فهرست قرار گرفت و جزء 30 دانشگاه برتر جهان شد. دانشگاه ملی سنگاپور نیز با یک پله سقوط در جایگاه بیست‌وسوم رتبه‌بندی 2019 قرار گرفت.

افزایش رتبه دانشگاه چینهوا بدین معناست که این دانشگاه توانسته است برای اولین بار در رتبه‌بندی جهانی از رقیب پکنی خود، دانشگاه پکینگ، پیشی بگیرد. 

این بار اولی است که یک دانشگاه چینی توانسته است دیگر نمایندگان آسیا را کنار بزند و به‌عنوان اولین دانشگاه آسیایی در این لیست حضور یابد. از سال 2016 تا 2018  بالاترین جایگاه در میان دانشگاه‌های آسیایی در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان در تصرف دانشگاه ملی سنگاپور بود، از 2011 تا 2015 نیز دانشگاه توکیو این افتخار را داشت.

در سال گذشته، دانشگاه چینهوا توانسته است تأثیر استنادی خود را بهبود ببخشد، درآمد نهادی را افزایش دهد، وجهه بین‌المللی خود را بالا ببرد و درصد استخدام کارکنان و ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی خود را بیشتر کند.

تلاش‌های اخیر دانشگاه چینهوا برای گسترش مرزهای بین‌المللی و بالا بردن کیفیت سیستم آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه باعث پیشرفت عالی و شهرت جهانی آن شده است.

دانشگاه چینهوا یکی از برترین دانشگاه‌ها برای مطالعه و تحقیق در زمینه ریاضیات و علوم کامپیوتری است. چین در این زمینه از آمریکا و اروپا نیز پیشی گرفته است. چینهوا در رشته‌های مهندسی و علوم فیزیکی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

در حال حاضر بسیاری از دانشمندان برتر جهان در حوزه علوم فیزیکی تمایل به همکاری با دانشگاه چینهوا را دارند. این دانشگاه در علوم فیزیکی هم‌تراز با دانشگاه‌های ام‌آی‌تی، برکلی و کمبریج است.

دانشگاه ججیانگ چین نیز افزایش رتبه چشمگیری داشته است. این دانشگاه با 76 پله صعود در جایگاه 101 رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان جای گرفته است.

دانشگاه آکسفورد، کمبریج و استنفورد مقام اول تا سوم برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019 را از آن خود کرده‌اند. دانشگاه ام‌‌آی‌تی، کلتک، هاروارد، پرینستون، ییل، کالج سلطنتی لندن و دانشگاه شیکاگو نیز به ترتیب چهارم تا دهم شدند.

انتهای پیام/4021/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حدید
United States of America
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
۰
چین داره دیگه تو همه چی اول میشه هااا! یکی جلوشو بگیره
هلدینگ شایسته