دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله حسینی بوشهری:

حج محور تحول جهان اسلام است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حج محور تحول جهان اسلام است.
کد خبر : 378848

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین تودیع و تکریم نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی  پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان و شخصیت‌های برجسته کشوری در سالن اجتماعات ساختمان حج و زیارت در تهران برگزار شد.


آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در این مراسم عنوان کرد: آقای نواب نیروی حوزه علمیه است که تقدیم مقام معظم رهبری کردیم، ایشان مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه بود و در زمان مسئولیتشان موفقیت‌های خوبی داشت.


وی با بیان اینکه هر مسئولیتی که انسان می‌پذیرد و برعهده می گیرد، نعمتی از نعمت‌های الهی است، افزود: هر گاه خدا به انسان نعمتی می‌دهد، وظیفه‌ای متوجه انسان می‌شود، این مسئولیت‌های مهم در حال گذر هستند، زیرا مسئولیت‌ها برای هیچ کس جاودان نیست و باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد.


دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم، مسئولیت خدمت به بهترین بندگان خدا یعنی مهمانان خدا است، زیرا جایگاه مکه و کعبه  و حج بر کسی پوشیده نیست و حج نقش فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد، اگر اجازه استفاده درست از موسم حج  داده می شد، تحول بنیادین در جهان بشریت ایجاد می‌کرد.


وی تأکید کرد: حج محور تحول جهان اسلام است و خدمتگزاری برای حج کار ارزشمندی به شمار می‌آید.


حسینی بوشهری همچنین از خدمات نماینده پیشین ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تجلیل کرد و گفت: آقای قاضی عسکر خدمتگزاری پرکار، منظم، ساده زیست، دارای سوابق انقلابی و حسن معاشرت بود که برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش فراوانی انجام داد، همچنین تعامل بسیار خوبی با مراجع تقلید داشت، با قبول مسئولیت در حوزه‌های مختلف، اما مرد روزهای بحران است و در ایام حج مدیریت بحران وی را مشاهده کردیم.


وی همچنین درباره نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: آقای نواب فردی  متواضع، اهل برنامه، ساده زیست  است و به خوبی در شورای عالی حوزه از عهده برنامه‌ها بر آمد. انتخاب زیبایی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به ایشان محول شد.


گفتنی است، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته در حکمی حجت‌الاسلام‌‌ و المسلمین سید عبدالفتاح نواب را به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی منصوب کردند.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته