دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صبح امروز؛

آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت برگزار شد

آیین تودیع و تکریم نماینده پیشین و جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با حضور مسئولان و شخصیت‌های کشوری برگزار شد.
کد خبر : 378731
48e1391f-6fa5-415f-b4f3-13c85e851836.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین تودیع و تکریم از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در حوزه حج و زیارت و معارفه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، صبح امروز با حضور مسئولان و شخصیت‌های برجسته کشوری در سالن اجتماعات ساختمان حج و زیارت در تهران برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در این مراسم چهره‌هایی نظیر حجج‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، سید هاشم رسولی‌محلاتی، محسن قمی، سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت حضور داشتند.


این گزارش حاکی است، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته در حکمی حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب را به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی منصوب کردند.


گفتنی است، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در سال ۱۳۳۶ در شهرضای اصفهان متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را ابتدا در همان شهر آغاز و در سال ۱۳۵۲ برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم مهاجرت کرد و وارد حوزه علمیه قم شد.


وی دروس سطح و خارج فقه و اصول را در محضر آیات محمد فاضل لنکرانی، سید موسی شبیری‌زنجانی، سید کاظم حائری، حسینعلی منتظری، میرزاجواد تبریزی و عبدالله جوادی‌آملی از مراجع تقلید فراگرفت.


نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت همچنین از محضر اساتید بزرگ حوزه علمیه قم همچون آیات شهید مرتضی مطهری، عبدالله حسن‌زاده آملی، غلامرضا صلواتی، محمدتقی ستوده، میرزاعلی احمدی میانجی، یحیی انصاری شیرازی و علی مشکینی بهره‌های زیادی گرفت و توانست به درجات عالی علمی دست یابد.


هشت سال نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عربستان، سه سال معاون امور روحانیون حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، یک دهه عضویت در شورای آموزش بعثه مقام معظم رهبری، هفت سال نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه در شورای تخصصی انقلاب فرهنگی، ۱۱ سال مسئولیت دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه و دبیر شورای گسترش حوزه‌های علمیه و بیش از یک دهه در پژوهشگاه امام صادق علیه‌السلام و دانشکده شهید محلاتی در کارنامه‌ نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیده می‌شود.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب