دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 11:00

گران‌ترین کتاب فارسی نمایشگاه کتاب امسال چیست؟

با وجود گرانی و مشکلات فراوان چاپ کتاب که بسیاری از آن اطلاع دارند، بازهم قیمت گران‌ترین کتاب سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعجب‌برانگیز است.
کد خبر : 378478
BS0K8733.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در حالی برگزار می‌شود که گرانی کاغذ و دیگر اقلام چاپ و نشر کتاب مانند زینک، سلفون، صحافی و ... تأثیر بسیاری در قیمت تمام شده کتاب گذاشته است و این گرانی کتاب سبب متضرر شدن تمامی گروه‌های درگیر در چرخه کتاب از ناشر، مؤلف و مترجم تا مخاطبان شده است. با وجود تمام مشکلات بازار نشر و کتاب، بسیاری از علاقمندان و مخاطبان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب استقبال کردند و با دقت و اولویت‌بندی اقدام به تهیه کتاب‌های مورد نظر خود کردند.


با وجود گرانی و مشکلات فراوان چاپ کتاب که بسیاری از آن اطلاع دارند باز هم قیمت‌ میلیونی یک جلد کتاب می‌تواند برای بسیاری از مردم تعجب‌برانگیز و جالب باشد. قیمت پشت جلد گران‌ترین کتاب‌های فارسی نمایشگاه کتاب امسال، بیش از یک میلیون تومان است.


رکورد گران‌ترین کتاب متعلق به «راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-5» است که ترجمه نسخه به‌روز شده سال 2019 انجمن روان‌شناسی آمریکاست و قیمت یک میلیون و 300 هزار تومان در پشت جلد آن ثبت شده است. چاپ اول این کتاب تخصصی را انتشارات ساوالان در سال 1397 با تیراژ یک‌هزار جلد در قطع وزیری و با جلد گالینگور، روانه بازار کرد که چاپ جدید آن در نمایشگاه با قیمت نجومی به فروش می‌رسد. این کتاب هزار و 198 صفحه دارد.



رتبه دوم گران‌ترین کتاب نمایشگاه کتاب امسال به جلد پنجم کتابی به نام «اصطلاح‌نامه فقه: فقه- خروج رجعی برای حج مستحب» از انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تعلق دارد که چاپ اول آن در سال 1397 با تیراژ 400 جلدی و قیمت یک میلیون و 200هزار تومانی به بازار آمده است. این کتاب در قطع رحلی با جلد گالینگور و در 760 صفحه منتشر شده است.



انتهای پیام/4072/4028/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته