دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 07:16
کوثری در گفتگو با آنا:

الگوی جوانان ما باید شهید حججی‌ها باشد نه سلبریتی‌های بی‌سواد

قائم‌مقام واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: الگوی جوانان ما باید امثال شهید حججی‌ها و شهید همت‌ها و باکری‌ها باشد نه سلبریتی‌های بی‌سواد.
کد خبر : 378433
images(3).jpg

کوثر موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ وسایل ارتباط‌جمعی مثل تلویزیون باید در جهت روند تکاملی انقلاب اسلامی در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار بگیرد و از ترویج خصلت‌های تخریبی و ضداسلامی جداً خودداری کند.


وی ادامه داد: اما رویه‌ای که صداوسیما در پیش گرفته، عدم توجه به این اصل و ساخت و پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی است که هیچ سنخیتی با رسالت رسانه ملی ندارند و بعضاً مروج سبک زندگی غربی و اشرافی است تا ایرانی اسلامی. حتی برنامه‌های سرگرمی که از رسانه ملی پخش می‌شود به جای استفاده از خلاقیت جوانان ایرانی در تهیه برنامه‌ها اقدام به ارائه تقلید نادرستی از برنامه‌های خارجی کرده و آن‌ها را با کم‌ترین تغییرات از رسانه ملی پخش می‌کنند و هدف صرفاً سرگرم کردن مخاطبان تلویزیون است تا آگاه کردن آن‌ها نسبت به مسائلی که وجود دارد.


قائم‌مقام واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: صداوسیما انگار باور ندارد که ما در کنار جنگ اقتصادی و سیاسی در یک نبرد فرهنگی و نرم هستیم؛ جنگی با ابزارهای پیشرفته و بسیار نو و با توانایی بالا که هدف دشمن فرهنگ، اخلاق، خانواده و هویت ماست.


وی گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند ما باید در مقابل این هجمه یک جبهه قوی و توانا ایجاد کنیم که بتواند پاسخگو باشد و آن جبهه متشکل از هنرمندان، روشنفکران و عناصر فرهنگی باشد اما چیزی که می‌بینیم این است که صداوسیما یک جریان سلبریتی درست کرده و آنان چنان مرجعیتی پیدا کرده‌اند که در بزنگاه‌های سیاسی - فرهنگی نقشی مهم و تعیین‌کننده دارند و گاه می‌بینیم که این جریان در رسانه ملی شهرت پیدا می‌کنند و در صفحات مجازی خود نقش اپوزیسیون می‌گیرند و نتیجه این می‌شود که جوانان ما سلبریتی‌های بی‌سواد را به عنوان الگوی خود در نظر می‌گیرند در حالی که الگوی جوانان ما باید امثال شهید حججی‌ها و شهید همت‌ها و باکری‌ها باشد.


انتهای پیام/۴۱۰۸/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته