دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1394 - 14:42

معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان واحد تهران جنوب فعال شد

دکتر رضا فضائلی با اخذ مجوز از سازمان مرکزی، در حکمی از سوی دکتر احمد شمس رئیس واحد تهران جنوب، به سمت سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان واحد تهران جنوب منصوب شد.
کد خبر : 37829

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فضائلی دارای مدرک دکتری شیمی فیزیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، عضو هیات علمی گروه شیمی کاربردی واحد تهران جنوب و صاحب 23 مقاله ISI ، دوازده اختراع، 3 کتاب و40 مقاله ارائه شده در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و 2 قرارداد برون دانشگاهی است.








فضائلی: تاسیس معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان حکایت از اهمیت برنامه‌ریزی در حیات آینده واحد دارد. معاونت برنامه‌ریزی به عنوان یکی از بخش‌های واحد با اهداف و مأموریت‌های چندگانه‌ای که معطوف به برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی است ایجاد شده است

از سوابق اجرایی نامبرده می‌توان، معاونت پژوهش و فناوری واحد تهران جنوب، مدیر کل پژوهش و فناوری، ریاست دانشکده علوم پایه واحد تهران جنوب، مدیر کل امور دانشجویی واحد تهران جنوب، رئیس هیات داوران نخستین و سومین المپیاد مخترعان و مبتکران دانشگاه آزاد اسلامی و عضویت هیات داوران دومین و چهارمین المپیاد مخترعان، عضو کمیته ارزیابی و نظارت دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید و بررسی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست آزمایشگاه‌های شیمی فیزیک مجتمع فنی و مهندسی از سال 79 تاکنون، عضو کمیته تخصصی شیمی گروه علوم پایه و شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات تحریریه باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه را نام برد.


وی درباره تاسیس و اهمیت این معاونت با بیان اینکه برنامه‌ر‌یزی به عنوان شالوده حرکتی هر سازمان و مؤسسه پیش‌نیاز هرگونه اقدام و تصمیم‌‌گیری است، گفت: تأسیس معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان حکایت از اهمیت برنامه‌ریزی در حیات آینده واحد دارد. معاونت برنامه‌ریزی به عنوان یکی از بخش‌های واحد با اهداف و مأموریت‌های چندگانه‌ای که معطوف به برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی است ایجاد شده است.


معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان واحد تهران جنوب، تنظیم نظام رشد و توسعه واحد با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های اعلام شده از سوی ریاست واحد، بررسی و تدوین برنامه‌های توسعه واحد، بررسی و تدوین، پیش‌بینی و نظارت بر بودجه سالانه واحد، پیگیری موضوع متنوع‌سازی منابع درآمدی واحد(به غیر از شهریه)، نظارت بر عملکرد و اجرای بهینه فرایندهای سازمانی مرتبط با شرح وظایف و اختیارات محوله، توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی از طریق آموزش‌های نوین و روزآمد، برنامه‌ریزی ساختارها و بهبود روش‌ها و تشکیلات مبتنی بر برنامه، گردآوری، تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات و آمار پایه واحد، بررسی و به کارگیری روش‌های تعالی سازمانی برای بهبود و افزایش بهره‌وری، استاندارد سازی خدمات و تسهیل در نحوه ارائه خدمات و روان‌سازی امور را از اهم اهداف دفتر برنامه‌ریزی بیان کرد.


فضائلی درباره فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان افزود: این معاونت به منظور هدایت و سازماندهی و اجرای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان و حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی و حفظ سرمایه واحد، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت عمومی و تخصصی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و سرمایه‌های موجود و تسهیل نظارت بر عملکرد اقتصادی و سرمایه‌گذاری، تمامی تلاش‌های خود را به کار خواهد گرفت.


مجموعه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانشگاه شامل فعالیت‌های دانش‌بنیان (تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی ایده‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها) و فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری (در حوزه‌های مختلف اقتصاد شامل فعالیت‌های صنعتی و معدنی، ساختمان، بازرگانی، تولید و انواع خدمات) است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته