دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 20:08
حجت‌الاسلام کلانتری مطرح کرد؛

جلوگیری از هجمه‌ دشمنان با مناظره‌های فکری و اعتقادی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید با برگزاری مناظره‌های فکری و اعتقادی جلوی هجمه‌ دشمنان را بگیریم.
کد خبر : 378284
IMG_6560.JPG

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز،  حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: باید با برگزاری برنامه‌های کتاب‌خوانی جلوی هجمه‌های عظیم دشمنان را بگیریم و در نهادینه‌کردن زیرساخت‌های معرفتی و بنیادی اهتمام داشته باشیم.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت روز معلم و مقام شامخ استاد مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری ستاره درخشانی در تاریخ کشور ما و در تاریخ تفکر اسلامی بوده که جریان فکری ما تحت تاثیر اندیشه‌های اوست.


وی افزود: شهید مطهری، شهید راه اندیشه و فکر و زیر‌ساخت‌های معرفتی اسلام است که در کتاب علل گرایش مادی‌گری علت هجرت از حوزه به دانشگاه تهران را با توجه به مشکلات مالی بیان می‌کند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جبهه جنگ نرم در این هجمه عظیم فرهنگی که علیه زیرساخت‌های مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده، استفاده از تفکرات شهید مطهری راهی مهم و بااهمیت است که باید به نقطه‌ای برسیم که تسلط کافی بر پایه‌های معرفتی نظام مقدس اسلامی داشته باشیم.


کلانتری تصریح کرد: دشمنان با تخریب زیرساخت‌های حکومت اسلامی و تخریب و حمله به مهدویت و مبانی توحیدی سعی در نابودی این نظام مقدس دارند کا باید با برگزاری مناظره‌های فکری و اعتقادی و برنامه‌های کتاب‌خوانی جلوی این هجمه‌های عظیم را بگیریم و در نهادینه‌کردن زیرساخت‌های معرفتی و بنیادی اهتمام داشته باشیم.


این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار و توقع از فعالان فرهنگی این است که در جهت کمک به مبانی و اندیشه‌های اسلامی زیرساخت‌های معرفتی باید با برگزاری چنین همایش‌هایی دانش‌افزایی را تقویت و تحکیم ببخشیم.


 سید‌محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران نیز در این مراسم به تبیین ابعاد شخصیتی استاد شهید مطهری پرداخت و گفت: وی از اساتید برجسته علمی و اندیشمندان بزرگ و دارای تألیفات فراوانی بودند.


حسینی افزود: با توجه به بحث تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و مهم‌بودن بحث صادرات نفت وظیفه فعالان فرهنگی در روشنفکری و دورکردن یأس و نامیدی از کشور و جلوگیری از جنگ روانی دشمن بسیار مهم و حائز اهمیت است.


وی با اشاره به تهدیدات خارجی و راهبرد آمریکا و تیم کاخ سفید گفت: دشمن حذف ارکان اقتدار نظام را در دستور کار خود دارد و انسجام ملت و رهبری را هدف قرار داده است.


دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران خاطرنشان کرد:  یکی دیگر از مؤلفه‌هایی که دشمن بر روی آن تمرکز کرده، حمله به آرمان‌های انقلاب و استقامت و پایداری و روحیه خودباوری و مدیریت جهادی جوانان این مرز و بوم است که تجربه ثابت کرده هرکجا مدیریت و روحیه جهادی وجود داشته باشد ما پیروز میدان خواهیم بود.


وی با اشاره به اقتدار و نفوذ ایران اسلامی و اقتدار در منطقه گفت: اگر ما اقتدار و نفوذ خود را در منطقه حفظ کنیم، قطعا از بحران به سلامت عبور خواهیم کرد.


 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به توان موشکی ایران تصریح کرد:  توان موشکی ما بسیار مقتدر و تمام پایگاه‌های آمریکایی منطقه در تیررس توان موشکی ما قرار دارند که این نیز جزء یکی از اهرم‌های قدرت ما محسوب می‌شود.


وی  بیان کرد: با تحریم‌های جدی روبه‌رو هستیم و با توجه به توانایی‌هایی که داریم و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و همت در صحنه‌بودن از بحران عبور خواهیم کرد.


حجت‌الاسلام سجاد نیک هم در اختتامیه این همایش دوروزه گفت: نخستین همایش تخصصی دانش‌افزایی فعال با کیفیت مطلوب و رسیدن به اهداف خود برگزار شد و بی‌شک پایان همایش تخصصی دانش‌افزایی فصل  جدیدی از فعالان فرهنگی  پیش روی ما  باز خواهد کرد.


محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد فارس نیز با قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران همایش با اشاره به اهمیت حوزه علوم انسانی گفت: اندیشه غرب از حوزه علوم انسانی رو به افول است چون انسان‌محوری را هدف اصلی خود قرار داده است. پس وظیفه در حوزه علوم انسانی این است که بتوانیم محورهای دینی و باورهای اخلاقی را شناسایی کنیم و نسبت به آن جهت‌دهی مناسبی داشته باشیم و اجازه ندهیم دانشجویان ما جوامع غربی را الگوی خود قرار دهند.


به گزارش آنا، پایان‌بخش این همایش دوروزه  تجلیل از فعالان فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی استان فارس بود که در برگزاری و اهتمام به برنامه‌های فرهنگی تمام تلاش و توان خود را به‌کار گرفته‌اند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب