دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام معصومی:

آثار شهید مطهری دارای چارچوب فکری و قالب مناسب است

عضو شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آثار و گفتار شهید مطهری بسیار روش‌مند است، گفت: با مطالعه آثار استاد، چارچوب فکری افراد به خوبی شکل می‌گیرد.
کد خبر : 378265
2046917.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام جمشید معصومی عصر امروز در مراسم رونمایی از دو اثر جدید استاد شهید مطهری که به‌مناسبت چهلمین سالگرد شهادت ایشان در تالار دهخدای شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: علاقه بنده به شهید مطهری در دوران دبیرستان شکل گرفت. زمان دبیرستان کتاب حماسه حسینی را در مدارس توزیع می‌کردم که با مطالعه این کتاب علاقه زیادی به آثار استاد پیدا کردم.


وی افزود: این علاقه در دوران طلبگی و دانشجویی افزایش یافت به‌گونه‌ای که هم‌اینک وابستگی فکری به این استاد بزرگوار دارم و در تحقیقاتم از آثار علمی ایشان بسیار بهره می‌گیرم.


عضو شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: آثار شهید مطهری بسیار روش‌مند و دارای چارچوب فکری و قالب بسیار خوبی است که بر اساس آن چارچوب می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید. در تجزیه و تحلیل مسائل، انسان را قدرتمند می‌کند.


وی با تأکید فراوان بر روش‌مندی در آثار شهید مطهری یادآور شد: آثار استاد هرگز بی حساب و کتاب نیست. حتی وقتی در میان عموم مردم سخنرانی می‌کند، هرگز از روش علمی خود دست برنمی‌دارد. سخنرانی‌های ایشان با مبنا و روش بیان شده است و آثار این استاد شهید قابل مقایسه با سایر نویسندگان نیست.


عضو شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: استاد شهید مطهری دارای منظومه فکری است و هرگز سخنان پراکنده ندارد. در تمامی سخنرانی‌هایش موضوعات را به صورت دقیق، تبیین و توضیح داده است. به همین دلیل امروز آثار به‌جا مانده از ایشان یک منظومه فکر کامل به انسان می‌دهد.


انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته