دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 12:08
حجت‌الاسلام  باغشنی:

معلم ارزشمندترین مخلوق خداوند است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گلستان گفت: به‌واسطه نقش تربیتی معلم در جامعه، معلم ارزشمندترین مخلوق خداوند است.
کد خبر : 378190
photo_2019-05-01_18-45-18.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی آباد‌کتول، حجت‌الاسلام ابراهیم باغشنی روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام استاد و معلم که با حضور اعضای هیئت‌علمی و استادان مدعو علی آبادکتول در  محل تالار پذیرایی فرهیختگان این واحد دانشگاهی برگزار شد اظهار کرد: معلم ارزشمندترین موجودی است که خداوند خلق کرده است.


باغشنی با تأکید بر حضور فیزیکی در کلاس گفت: اگرچه امروزه علم دنیا به‌طرف فضای مجازی و آموزش از راه دور پیش می‌رود ولی این نوع آموزش دلیلی بر باسواد شدن فرد نیست.


وی بابیان این مطلب که باسواد شدن نیازمند درک نقش استاد، فضای کلاس و حضور فیزیکی در کلاس درس است افزود: باسواد شدن به‌صرف جزوه و کتاب فایده‌ای ندارد زیرا در این صورت طعم شیرین علم را نچشیده‌ایم و سواد علمی نیاز امروز جامعه ماست.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: پیش رفتن به سمت فضای مجازی و علم‌آموزی از راه دور از کیفیت علم می‌کاهد و تأکید می‌کنم ما در مسیر علم‌آموزی باید به سمت رابطه استاد و شاگرد به نحوه سنتی پیش رویم.


در ادامه سید حسن سید رضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری با ذکر روایتی از امام صادق‌(ع) که «معلمان وارثان انبیا هستند» تصریح کرد: توصیف مقام شامخ استاد و معلم بسیار سخت است؛ چراکه هم از نگاه دین اسلام، ائمه، فیلسوفان و بزرگان اهمیت معلم مورد تأکید قرارگرفته و همان‌طور که امام علی (ع) می‌فرماید «دانشمندان تاپایان جهان زنده‌اند» و رسول خدا حضرت محمد‌(ص) نیز در حدیثی فرمودند «در روز قیامت نخست انبیا شفاعت می‌کنند سپس علما و بعد از آن شهیدان» و این نشان از بزرگی مقام معلمان دارد.


معلم ارزشمندترین موجودی است که خداوند خلق کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول بابیان این مطلب که اگر کسی این توانایی را دارد که معلم بشود و این کار را انجام ندهد و کار دیگری رابرعهده بگیرد خیانت کرده یادآور شد: تأثیرگذارترین افراد در طول تاریخ معلمان هستند و  آینده کشور ما دردست معلمان است.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته