دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 13:01
منتظری:

باید از فرصت معلمی بهترین استفاده را ببریم

رئیس بسیج استادان استان گلستان گفت: مسئولیت تعلیم و تربیت سزاوار هرفرد نیست و اگر این لباس زیبا را بر قامت ما پوشانیده‌اند باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.
کد خبر : 378203
IMG_4657.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، غلامرضا منتظری روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت روز معلم در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت اظهار کرد: معلمان طلایه‌دار فرهنگ و دانش بوده و ما پیرو مکتبی هستیم که آفریدگار هستی، معجزه جاودانش را از جنس فرهنگ یعنی کتاب برگزید و در این اعجاز جاودان، به‌ قلم که مولد فرهنگ و میراث ماندگارش است سوگند یاد کرد و در این صحیفه سعادت‌بخش عالمان و متفکران را برگزید.


وی بابیان  سخنی از پیامبر (ص)گفت: علمی مورد تجلیل است که اسباب تقرب انسان را به‌خدا فراهم کند و به‌او رشد و بالندگی دهد.


رئیس بسیج استادان استان گلستان قدرشناسی و فرصت‌شناسی را یکی از بایسته‌های حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: مسئولیت تعلیم و تربیت به‌هرکسی سزاوار نیست اما اگر این لباس زیبا و مقدس را بر قامت ما پوشانیده‌اند باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.


منتظری اظهار کرد: آنچه در عمر یک استاد مهم است طول عمرش نیست، بلکه کیفیت نقش‌آفرینی اوست که چگونه توانسته از فرصت عمر به‌شایستگی استفاده کند و شهید مطهری از فرصت عمرش به‌زیبایی استفاده کرد و امروز آثار گران‌قدرش بین ما نورانی است  و راه‌ را نشان می‌دهد.


وی یکی از شاخصه‌های شهید مطهری را آزاداندیشی دانست و گفت: استاد و معلم در کلاس درس باید پنجره افکارش را به روی نسیم اندیشه‌ها باز کند و اگر خدای‌نکرده رگه‌هایی از استبداد فکر و اندیشه در نگاه استاد وجود داشته باشد، رشد در آن اتفاق نمی‌افتد و معلم باید پنجره افکارش را بازکرده تا نسیم اندیشه‌ها در آن فضا آکنده شود و نقدپذیر باشد.


رئیس بسیج استادان استان گلستان خاطرنشان کرد: در بین روشنفکران معاصر آزاداندیش‌تر از شهید مطهری نداریم و عده‌ای فقط از آزاداندیشی شعار داده و حرف می‌زنند اما شهید مطهری در عمل آزاداندیشی را ثابت کرد.


منتظری بابیان این‌که مهم این است نقد را باور داشته باشیم، گفت: نقد نردبان ترقی و تکامل است و باید نقد را باران رحمتی قلمداد کنیم که بر کشت‌زار مستعد وجودمان می‌بارد و اگر استاد خودشیفته شود کلاس نقد تعطیل خواهد شد.


منتظری گفت: یکی از شاخصه‌هایی که در حوزه علم و دانش از استادان انتظار می‌رود قانع نشدن به‌وضع موجود است و شهید مطهری هرچه از علم و دانش و معنویت به دست می‌آورد قانع نمی‌شد و می‌گفت کم است و اگر هر معلم و استادی به بالاتر از خودش نگاه کند، رشد پیدا خواهد کرد و هر چه استاد نگاهش اوج بگیرد دانشجویان را با خودش همراه خواهد کرد.


رئیس بسیج استادان استان گلستان  سخن گفتن با تناسب درک و فهم اندیشه مخاطب را  بایسته دیگری از  حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: استادی که بر سر کلاس حضور پیدا می‌کند قطعاً از نظر علمی با دانشجویانش تفاوت دارد و باید به‌تناسب دانشجو صحبت کند.


منتظری حلم و بردباری و سعه‌صدر را مهم‌ترین ویژگی استاد بیان کرد و گفت: این ویژگی در شهید مطهری موج می‌زد و اگر استادی این ویژگی را نداشته باشد نمی‌تواند دانشجو را با خود تا رسیدن به مقصد همراهی کند.


آذر اسکندری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت نیز در ابتدای این مراسم با تبریک سالروز بزرگداشت استاد شهید مطهری وی را اسوه اخلاق و اندیشه ناب اسلامی دانست و گفت: معلم میان مردم جایگاه ارزشی بالایی دارد و اهمیت شرافت و مرتبت معلم زمانی مشخص می‌شودکه بتواند شأن خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد، همانند استاد شهید مطهری که با شهادت و نثار خون خود عبادت عملی و علمی خود را کامل کرد.


معلمی فرصتی است که باید از آن بهترین استفاده را ببریم

وی افزود: تفکر شهید مطهری باید در سیستم تعلیم و تربیت ما باشد تا با گسترش اندیشه استاد، نگاه عالمانه به مسائل در جامعه رواج داده شود.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته