دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 19:33
بهادری:

نظارتی بر بازار پرتلاطم مسکن وجود ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های نظارتی عملاً هیچ کنترلی بر بازار مسکن ندارند و متأسفانه این بخش‌ به حال خود رهاشده است.
کد خبر : 378117
36.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، از خانه ملت، سیدهادی بهادری، با انتقاد از افزایش روزافزون قیمت اجاره مسکن در کشور به‌ویژه پایتخت، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی قیمت مسکن به‌ویژه نرخ اجاره روزبه‌روز و ساعت‌به‌ساعت در حال افزایش است، به‌طوری‌که هرروز صبح باید منتظر قیمت‌های جدید و سرسام‌آور باشیم.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که بازار مسکن کاملاً به‌هم‌ریخته است و مالکان قیمت فروش مسکن و نرخ اجاره‌بها را بر اساس سلیقه خود تعیین و اعلام می‌کنند.


بهادری افزود: بازار مسکن همواره تحت تأثیر اقتصاد کلان و جو روانی ناشی از این حوزه بوده، امروز نیز التهابات و تلاطمات بسیاری در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور وجود دارد و این مسئله بازار مسکن را ملتهب کرده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی فروشندگان و مالکان مسکن تحلیل درستی از آینده این بازار و اقتصاد کشور ندارند و این مسئله موجب بروز تلاطم در این حوزه شده است و مالک می‌گوید که باید قیمت را به میزانی تعیین کنم که در آینده متضرر نشوم.


وی با انتقاد از نبود نظارت بر بازار پرتلاطم مسکن، گفت: دستگاه‌های مربوطه عملاً هیچ کنترلی بر بازار مسکن ندارند و متأسفانه این بخش‌ها به حال خودشان رها شده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بازار مسکن به‌ویژه حوزه اجاره به‌تدریج در آستانه بحران قرار دارد و باید برای کاهش مشکلات این بخش فکری شود، البته به نظر من مهم‌ترین راهکار در بلندمدت افزایش تولید مسکن و کاهش فاصله میان عرضه و تقاضا است.


انتهای پیام/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته