دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 17:27
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده:

تعلیم همواره باید با تزکیه همراه باشد

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:‌ تعلیم وقتی مفید خواهد شد که همراه تزکیه و کسب تقوا بوده و تربیت روحی و اخلاقی در آن باشد.
کد خبر : 378047
photo_2019-05-01_17-02-11.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از استادان برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جمع استادان و دانشجویان با بیان اینکه در روایات اسلامی سه نوع پدر برای انسان ذکر شده است، گفت:  پدر خود انسان، پدر همسر  و معلم افرادی هستند که در طول زندگی بر رشد جسمی، روحی و شخصیتی انسان تأثیر بسزایی دارند. تنها پدری که نوعاً از آن غفلت می‌کنیم و حق آن را به جا نمی‌آوریم معلم است.


وی با تأکید بر حفظ حرمت استاد بیان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه  معلم، احترام و رعایت ادب نزد استاد از ارکان مهم طلب علم و دانش است. دین اسلام به جایگاه و نقش معلمان در عرصه تعلیم و تربیت توجه خاصی داشته و همگان را به تکریم از این قشر نقش‌آفرین در جامعه دعوت کرده‌ است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه علم واقعی فقط با خواندن به‌دست نمی‌آید، گفت: جوانان و نوجوانان در نزد ما امانت هستند و در قبال آنها در برابر خداوند مسئولیم، آموزش وقتی مفید خواهد شد که همراه تزکیه و کسب تقوا بوده و تربیت روحی و اخلاقی در آن باشد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب