دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 15:10
عباس‌زاده با آنا مطرح کرد:

طراحی و ساخت انواع ربات‌ها در مركز رباتیك سمای تبریز

رئیس مركز رباتیك سمای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عمده فعالیت مرکز رباتیك سمای تبریز تمرکز بر روی طراحی و ساخت انواع ربات‌ها و شرکت در مسابقات است.
کد خبر : 377993
1.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیك، هوش مصنوعی و نمایشگاه اختراعات و ابتكارات در ۲۰ لیگ و در بخش‌های رباتیك، هوش مصنوعی و كسب‌ و كارهای نوپا هفته جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.


در این دوره از مسابقات ۲۰ لیگ شامل ربات‌های مسیریاب دانش‌آموزی و دانشجویی، مسیریاب رالی، جنگجوی دانش‌آموزی در وزن‌های ۱۷، ۳۵ و ۶۰ كیلوگرم، پرنده دقتی و سرعتی، حل ماز، مین‌یاب دستی، آتش‌نشان، زیردریایی، فوتبالیست دانش‌آموزی، هوش مصنوعی، عملیات ممكن، ترافیك، لوله‌نورد، نمایشگاه اختراعات و ابتكارات و رویداد استارتاپی شركت کردند.


۳۰۰ تیم دانش‌آموزی و دانشجویی با حضور ۷۵۰ شركت كننده از كشورهای ایران، آمریكا، كانادا، فرانسه، آلمان، برزیل و افغانستان در این مسابقات حضور داشتند و تیم اعزامی رباتیك سمای تبریز SRL موفق به كسب مقام نخست در لیگ ربات پرنده دقتی در این دوره شدند. 


عضو هیئت علمی دانشكده سمای تبریز و رئیس مركز رباتیك سمای استان آذربایجان‌شرقی با توجه به توانمندی‌های خاص این مركز در طراحی و ساخت ربات‌های مختلف با قابلیت‌های وی‍ژه به خبرنگار آنا گفت: مراحل طراحی، ساخت و تست ربات پرنده دقتی در مركز رباتیك سمای تبریز و با همكاری هفت نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های كامپیوتر و نرم‌افزار دانشكده سمای تبریز انجام شده است.


مرتضی عباس‌زاده مهم‌ترین وی‍ژگی ربات پرنده دقتی با قابلیت نصب دوربین را دقت در انجام مأموریت‌های محوله، عبور از موانع پیچیده، جابه‌جایی اشیا، حفظ تعادل بسیار بالا و دارای استفاده‌های كاربردی در ارسال و مراسلات روزمره و استفاده در مكان‌هایی كه خطرات جانی متوجه انسان است، عنوان كرد.


وی افزود: عمده فعالیت مرکز رباتیك سمای تبریز تمرکز بر روی طراحی و ساخت انواع ربات‌های انسان‌نما، ربات پرنده، ربات خانگی و ربات آتش‌نشان و شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: هوش مصنوعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته