دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 11:37
مدیر غرفه انتشارات اطلاعات:

نبود پارکینگ‌ در نمایشگاه کتاب بازدیدکنندگان را فراری داده است

مدیر غرفه انتشارات اطلاعات می‌گوید که تصمیم مدیران نمایشگاه برای بستن پارکینگ‌ها بازدیدکنندگان را فراری داده است.
کد خبر : 377867
636920785319159988_lg.jpg

سیدعلی‌محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: امسال انتشارات اطلاعات با 571 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده است که از این تعداد 28 عنوان کتاب‌های جدید و چاپ اول هستند.


وی درباره آثاری که از سوی بازدیدکنندگان با استقبال بیشتری مواجه شدند، اظهار کرد: در حوزه تاریخ، کتاب‌های «ایران و کریمخان» نوشته غلامعلی رجایی «فرهنگ تاریخ صفویه» اثر عباسقلی غفاری و «هاشمی و انقلاب (تاریخ ایران از انقلاب تا جنگ)» نوشته سیدمسعود رضوی و در کتاب‌های دینی کتاب «ساز نی در کربلاست» نوشته رحیم زریان را داشتیم که فروش نسبتاً خوبی داشتند. در مجموع و طبق روال هرساله کتاب‌های تاریخی و مجموعه خاطرات چهره‌ها و شخصیت‌ها در انتشارات اطلاعات فروش خوبی داشتند.


هاشمی درباره افزایش قیمت کتاب در نمایشگاه امسال گفت: ما در مجموعه انتشارات اطلاعات سعی کردیم برای فروش کتاب‌ها آن سود منصفانه اسلامی‌ را داشته باشیم و سود پنج‌ درصد را در نظر گرفتیم. مثل خیلی از همکاران بی‌محابا قیمت را بالا نبردیم؛ قیمت کتاب‌های ما متعادل است، اما با این حال باز هم مخاطبان گله دارند و می‌گویند گران است.


وی در پاسخ به شائبه حمایت‌های پنهان و پیدای وزارت فرهنگ و ارشاد از برخی ناشران از جمله انتشارت اطلاعات گفت: به‌هرحال حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً شفاف است و روی سایت هم گذاشته شده است. کسانی که مدعی هستند، بروند ببینند چه میزانش به ما رسیده؛ من به شما می‌گویم در بخش کتاب صفر ریال است. ما هم مثل همه ناشران مشکل کاغذ را داریم. این نیست که به ما کاغذ جداگانه بدهند. اگر بخواهند کاغذ جداگانه بدهند، اثر جداگانه و سفارشی هم می‌خواهند که ما چنین کاری نکرده و نمی‌کنیم.


مدیر غرفه انتشارات اطلاعات عنوان کرد: تصمیم مدیران نمایشگاه برای بسته‌شدن پارکینگ‌ها اقدام نادرستی بود که باعث گلایه همه ناشران شده است. چندین نفر به من گفتند که قصد داشتیم چند بار دیگر هم به نمایشگاه بیاییم اما به خاطر پارکینگ دیگر نمی‌آییم. امسال این کار باعث فراری‌ دادن بازدیدکنندگان شد. علاوه بر این، متراژ غرفه ما سال به سال آب می‌رود و واقعاً با توجه به تعداد کتاب‌ها و حجم مراجعه‌کنندگان با مشکل مواجه شده‌ایم.


سی ‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از چهارم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برقرار است.


انتهای پیام/4072/4104/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته