دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 07:45
عسگری در گفتگو با آنا:

آثار فاخر با وجود گرانی فروش خوبی دارند

مدیر داخلی انتشارات شهرستان ادب گفت: با وجود گرانی کاغذ و افزایش هزینه‌های جانبی، کارهای فاخر همچنان با استقبال زیادی از سوی مخاطبان همراه است.
کد خبر : 377239
photo_2017-05-15_12-39-54.jpg

مهدخت عسگری در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امسال این واقعیت کاملاً مشهود بود که سهم کتاب در سبد خرید مردم به‌وضوح کمتر شده است.


وی افزود: با توجه به اینکه یک آخر هفته را در نمایشگاه کتاب پشت سر گذاشته‌ایم، نسبت به تجربه‌های قبلی در سال‌های گذشته میزان استقبال افت کرده است.


مدیر داخلی انتشارات شهرستان ادب گفت: بحث گرانی کاغذ، زینک و صحافی و سایر امور مربوط به حوزه چاپ و نشر کتاب باعث افزایش چشمگیر هزینه تولید آثار ادبی شده است، اما با این‌حال ما نهایت سعی و تلاش خود را در رعایت حقوق مخاطب در نظر گرفته و سعی می‌کنیم که آثار ادبی را با حداقل قیمت ممکن به دست مردم عزیز برسانیم.


عسگری تصریح کرد: البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که با وجود گرانی کاغذ و افزایش هزینه‌های جانبی، کارهای فاخر همچنان با استقبال زیادی از سوی مخاطبان همراه بوده و با جذابیتی که از نظر ذاتی دارند جایگاه خود را در جدول فروش حفظ می‌کنند.


وی با تأکید بر این نکته که برگزاری نمایشگاهی با چنین گستردگی زحمات زیادی را می‌طلبد، گفت: پیش آمدن برخی مشکلات غیرقابل اجتناب است، اما با توجه به اینکه ما هر سال این نمایشگاه را در همین زمان از سال پیش‌رو داریم؛ از مسئولان خواهش می‌کنم که پیش از شروع نمایشگاه پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد تا کمتر با مشکلاتی نظیر قطع برق، اختلال در اینترنت و دستگاه‌های کارتخوان که در هر دوره و مخصوصاً در روزهای ابتدایی شروع نمایشگاه با آنها دست‌به‌گریبان هستیم، مواجه شویم.


مدیر داخلی انتشارات شهرستان ادب درباره آثار پرفروش مجموعه نیز گفت: از آثار پرفروش انتشارات شهرستان ادب در بخش داستان می‌توان به کتاب «بی‌کتابی»، «وقتی دلی» و «پس از 20 سال» و در بخش شعر نیز به کتاب‌های «غزل زندگی کنیم»، «ناخوانده»، «هیاهو»، «آنجا که نامی نیست» و «یادآوری» اشاره کرد.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته