دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 07:20
جوانمرد به آنا خبر داد:

راه‌اندازی پایگاه‌های تخصصی فوتبال و والیبال در دانشگاه آزاد کرج

مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: سال جاری دو پایگاه تخصصی ورزشی فوتبال برای پسران و والیبال برای دختران در واحد کرج راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر : 377833
مصاحبه با دکتر جوانمرد1.JPG

کمال جوانمرد مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اواخر هفته گذشته با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از امکانات، فضاها و توانمندی‌های واحد کرج در زمینه تربیت بدنی و ورزش بازدید کرد. 


وی در حاشیه این بازدید با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرج به سوالاتی درباره اهداف، اقدامات و برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی در امور ورزشی و تربیت بدنی پاسخ داد که مشروح آن در زیر آمده است.


آنا: وضعیت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه واحد کرج در امور ورزش و تربیت بدنی را تشریح بفرمایید.


جوانمرد: دانشگاه آزاد اسلامی در امر ورزش و تربیت بدنی در کشور بسیار خوش درخشیده است و با دارا بودن بیش از یک میلیون و 500 هزار متر مربع زیرساخت و فضای ورزشی بیش از 14 درصد از فضاهای خود را به امر ورزش اختصاص داده است.


این قاعده در واحد کرج نیز رعایت شده و مجموعه‌های ورزشی بسیار خوب و مدرن و زیرساخت‌های ایده‌آلی دارد که به‌لحاظ سخت‌افزاری در حد مطلوب بوده و می‌توانم بگویم شرایط ایده‌آلی را داراست.  از طرف دیگر با وجود نام‌آوران ورزش کشور در این واحد دانشگاهی به‌لحاظ روبنایی و نرم‌افزاری نیز قابلیت‌های چشمگیری دارد.


آنا: واحد کرج در مقایسه با انتظارات سازمان مرکزی و سایر واحدهای دانشگاهی از چه موقعیت و جایگاهی برخوردار است؟


جوانمرد: پاسخم را از اینجا آغاز می‌کنم که استان البرز و شهرستان کرج از دیربار یکی از قطب‌های ورزشی کشور بوده و به خاطر دارم که در دهه 60 تیم‌های ورزشی استان تهران در دو گروه الف و ب در مسابقات کشوری شرکت می‌کردند که تیم الف از تهران و تیم ب از شهرستان‌های غرب استان تهران و عمدتا کرج بود؛ بنابراین ظرفیت‌شان از لحاظ ورزشی بسیار بالاست.


 از طرف دیگر وجود و علاقه‌مندی اسطوره‌ها و قهرمانان ورزشی برای تحصیل در واحد کرج از دیگر افتخارات این دانشگاه است. زیرساخت‌های ورزشی مناسب از قبیل زمین چمن مطلوب، زمین‌های روباز ورزشی، سالن‌های بزرگ ورزشی چندمنظوره با امکانات جانبی مناسب نیز این واحد دانشگاهی را به یکی از واحدهای ارزنده به‌لحاظ ورزشی و فرهنگی تبدیل کرده است. در کنار تمام این امتیازات می‌توان از همت و پیشتکار و علاقه‌مندی مسئولان و کارکنان امور تربیت بدنی این واحد به‌ویژه توجه خاص دکتر برهانی‌فر رئیس این دانشگاه قدردانی کرد که قابل توجه است.


آنا: از نظر کلی چه رویکردی به قهرمانان ورزشی، نام‌آوران و مدال‌آوران ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد؟


جوانمرد: خدماتی که دانشگاه آزاد اسلامی  در بخش حرفه‌ای و آموزشی به جامعه ورزشی و قهرمانان کشور می‌دهد قابل مقایسه با سایر دانشگاه‌ها نیست و بین پنج مرکز آموزش عالی دیگر بی‌نظیر است و همین امر یکی از دلایل علاقه‌مندی این عزیزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی است.


به‌رغم اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خدمت به این قشر از جامعه را خدمت به جامعه تلقی کرده و وظیفه و افتخار خود می‌داند و هیچ‌گاه در پی انتفاع نبوده است؛ از این عزیزان انتظار می‌رود که با احساس تعلق به جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در مباحث ورزشی مانند تیم‌های ورزشی به‌عنوان برندهای مطرح ورزشی کشور حامی این دانشگاه باشند. به هرحال خدمت به این عزیزان را با افتخار ادامه می‌دهیم.


آنا: برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای قشر کارمند و استاد و امکانات ورزشی برای این اقشار به‌عنوان سرمایه‌های انسانی سازمان چیست؟


جوانمرد: کارکنان و استادان دانشگاه بازوان ارزشمند اجرایی و آموزشی دانشگاه بوده و بنابراین حفظ سلامت جسمی و نشاط روحی آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا مسابقات ورزشی کارکنان، سال گذشته پس از چند سال وقفه دوباره در یک بازه 40 روزه از سر گرفته شد و با 6 رشته ورزشی، چهار رشته برای برادران و دو رشته برای خواهران در بوشهر برگزار شد و امسال نیز بنابر اجرای آن است.


از طرف دیگر از هر مناسبتی برای ایجاد نشاط و تحرک در دانشگاه بهره می‌بریم مانند برگزاری پیاده‌روی‌های دسته جمعی و یا مسابقات ورزشی در مناسبت‌های مختلف؛ اما در بخش تمهیدات خاص برای ورزش این عزیزان، این امر در اختیار رؤسای واحدها و هیئت امنای استان‌ها قرار دارد که با تدابیری علاوه بر حفظ مقررات آموزشی و اجرایی، فرصت‌هایی را نیز برای ایجاد تحرک و ورزش بین کارکنان و استادان ایجاد کنند؛ البته تأکید بر این است که هیچ خلل و یا وقفه‌ای در انجام وظایف و امور به وجود نیامده و کارکرد منفی نداشته باشد. این امری تعاملی است و اداره کل تربیت بدنی و ورزش از هر رویداد فرهنگی و ورزشی که به افزایش سطح سلامت، بازده و کارایی سیستم و اعضای آن کمک کند در حیطه مقررات موجود استقبال می‌کند.


آنا: با توجه به اعلام و تبیین سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی چه حمایت‌هایی از واحدهای دانشگاهی فعال در امور تربیت بدنی از‌جمله کرج  در سال تحصیلی جدید وجود دارد؟


جوانمرد: نگاه اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای دانشگاهی فعال در امر ورزش و تربیت بدنی، نگاهی همراه با توجه و همکاری ویژه است. در سپردن میزبانی مسابقات ورزشی کشوری به این واحدها علاوه بر استفاده بهینه از امکانات و توانمندی‌های فنی و فضایی موجود در آنها، زمینه‌ای برای مطرح‌شدن و معرفی این توانایی‌ها در سطح کشور را فراهم می‌کند. از سوی دیگر برخی امتیازات اجرایی از قبیل راه‌اندازی و درآمدزایی ورزشی با عنوان‌هایی مانند پایگاه‌های تخصصی ورزشی برای این واحدهای دانشگاهی در نظر گرفته شده است که به‌طور مثال برای امسال دو پایگاه تخصصی ورزشی فوتبال برای پسران و والیبال برای دختران در واحد کرج راه‌اندازی خواهد شد.


آنا: و سخن پایانی...


جوانمرد: واحد کرج را واحدی پویا می‌بینیم که در میزبانی مسابقات ورزشی به کمک اداره کل ورزش و تربیت بدنی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است، مسئولان و کارکنان و دست‌اندرکاران ورزشی این واحد پای کار ایستاده‌اند و این جای قدردانی ویژه دارد به‌خصوص از حمایت‌های خوب رئیس واحد دانشگاهی کرج قدردانی می‌کنیم.


انتهای پیام/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته