دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 23:18
احمدی خبر داد:

رونق ترانزیت ریلی کالا در حوزه کشورهای آسیای میانه

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن ازتوافق مشترک با کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، خبر داد و گفت: به دنبال رشد ترانزیت کالا در حوزه کشورهای آسیای میانه هستیم.
کد خبر : 377812
36.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی، از حمل محمولات بین‌المللی در حوزه بازرگانی خارجی خبر داد و گفت: به‌طور متوسط ۱۴۰ هزار تومان برای کشور به ازای هر تن درآمد داشته است.


وی با اشاره به مزیت‌ توسعه ترانزیت در حوزه حمل‌ونقل ریلی، اضافه کرد: تلاش برای رشد حمل کالاهای بین‌المللی از اولویت‌های شرکت راه‌آهن است.


احمدی اعمال تخفیف بر اساس شرایط بازار را از برنامه‌های راه‌آهن برای افزایش بهره‌وری دانست و تصریح کرد: افزایش سیر واگن‌های ایرانی در کشورهای همسایه، توسعه کریدورها و کاهش زمان توقف واگن‌های باری از اقدامات راه‌آهن در این حوزه برشمرد.


احمدی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ رام قطار باری از چین به ایران بار حمل کرده است، خاطرنشان کرد: این قطارها از طریق مرزهای سرخس و اینچه‌برون وارد کشور شده‌اند.


وی اضافه کرد: طی توافق مشترک با کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های مشترک هستیم تا زمینه‌های رشد ترانزیت کالا در حوزه کشورهای آسیای میانه و روسیه را فراهم کنیم.


معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با بیان اینکه تدوین استراتژی تحلیل بازار در سال ۹۸ در دست بررسی قرارگرفته است، گفت: حمل بار توسط ناوگان ریلی در سال گذشته ۱۵ درصد در تن کیلومتر در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافت.


معاون شرکت راه‌آهن، یادآور شد: انتظار داریم با توجه به روند افزایش روبه رشد حمل بار توسط ناوگان ریلی و تلاش همکاران در سال ۹۸، بتوانیم به هدف حمل بار داخلی در شبکه به میزان ۸۶ میلیون تن و بار بین‌المللی به میزان ۹ میلیون تن دست پیدا کنیم.


در این جلسه ساماندهی طرح‌های لجستیک و پایانه‌های حمل‌ونقل ریلی در طول خطوط ریلی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای الزامات توسعه حمل‌ونقلی ریلی در بخش حمل بار تأکید شد.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته