دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاضی‌پور:

افزایش قیمت نان غیرقانونی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بابیان اینکه افزایش قیمت نان در شرایط کنونی غیرقانونی است، گفت: وزارت صنعت باید با متخلفان برخورد کند.
کد خبر : 377809
36.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت نان در برخی استان‌های کشور، گفت: نان جزء مهم‌ترین اقلام سفره خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه است و قطعاً با افزایش قیمت نان، مردم آسیب جدی می‌بینند.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همواره گفته می‌شود که با افزایش قیمت بنزین، قیمت تمام کالاها افزایش می‌یابد، اما به نظر من تأثیر افزایش قیمت نان بر نرخ دیگر کالاها بسیار بیشتر از بنزین و سوخت است، بنابراین با افزایش نرخ نان باید منتظر افزایش قیمت‌ها باشیم.


وی با اعلام اینکه افزایش قیمت نان در شرایط کنونی غیرقانونی است، افزود: مجلس برای سال جاری مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده، از این‌ رو افزایش قیمت‌ها غیرقانونی بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های متولی باید با این تخلف آشکار برخورد کنند.


قاضی پور ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره می‌فرمودند که تولید و مدیریت عرضه نان باید در دست دولت باشد و نباید این بخش را به بخش خصوصی واگذار کرد که این نشان‌دهنده اهمیت این کالا در سبد خانوار است.


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به‌طور حتم اگر قرار است که نان در ماه‌های آتی گران شود، دولت باید پیش‌ از این اقدام، نسبت به پرداخت یارانه به صنف نانوایی اقدام کند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت باید هر چه سریع‌تر جلوی افزایش قیمت نان را بگیرد تا مردم مستضعف بیش از این آسیب نبینند.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته