دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 01:43
اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/19

مدیران آموزش عالی باید متعهد و متخصص باشند

تربيت و انتخاب مديران متعهد و متخصص با تأكيد بر شايسته‌سالاری از جمله اقداماتی است که مسئولان برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.
کد خبر : 377757
2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است؛ باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در شماره قبلی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های مدیریت از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


گفته شد که نظام آموزش عالی باید در در همه زمینه‌ها، ارزش‌های انقلابی را تقویت کند. ساده‌‌زیستى مسئولان، استکبارستیزى، سلطه‏‌ستیزى، افتخار به انقلابی‌گرى، عدالت‌طلبی، دوری از تجمل‌گرایی، اجتناب از اشرافی‌گرى، کرامت انسان، ‌اخلاق و... ‌از جمله ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند که امام خامنه‌ای بر لزوم حفظ و تقویت آن تأکید کرده‌اند.


در این شماره به برخی از مؤلفه‌های مدیریت از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.


اعتماد به مديران و ايجاد زمينه‌های ضروری استقلال عمل در حوزه‌های مديريتی برای افزايش توان رقابت سالم و رشد پيشرفت از مهم‌ترین اقداماتی است که مسئولان باید برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها انجام دهند.


از دیگر اقدامات مسئولان برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها می‌توان به تربيت و انتخاب مديراني متعهد و متخصص با تأكيد بر شايسته‌سالاری اشاره کرد.


مدیران آموزش عالی، رؤسا و معاونان دانشگاه‌های سراسر کشور باید انقلابی، متعهد و متخصص باشند. شهید مصطفی چمران الگوی خوبی برای جامعه علمی کشور می‌تواند باشد. مدیران ارشد براساس معیارهای شایسته‌سالاری، مدیران میانی را انتخاب کنند و هدف و دغدغه اصلی آنان، سوق دادن پژوهش‌های دانشگاهی به سمت حل مشکلات کشور باشد.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته