دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 10:56
فرمانده ناجا:

امیدی به سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر نداریم

فرمانده ناجا درباره کمک‌های بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر گفت: امیدی به کمک آنها نداشته و تلاش می‌کنیم با ظرفیت‌های خودمان به مقابله با مواد مخدر بپردازیم.
کد خبر : 377552
n82798680-72116113.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در همایش سراسری مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که صبح امروز در مجموعه شقایق برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با حضور سردار مؤمنی هماهنگی خوبی بین نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده و نتایج مطلوبی نیز دربر داشته است.


وی ادامه داد: نیروی انتظامی پس از انقلاب اقدامات بسیار مهمی در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام داده است که تقدیم 4 هزار شهید مؤید این ادعاست.


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از تجهیزات، بستن مرزها و کنترل آن در مقابله با مواد مخدر نقش بسیار مؤثری دارد و با این روند توانسته‌ایم کشفیات قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم.


وی خاطرنشان کرد: در کنار آن، مقابله با باندها و سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر و مبارزه با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر از دیگر اقدامات ما بوده است.


اشتری درباره کمک‌های بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر نیز تصریح کرد: ما اطلاعات‌مان را به سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده‌ایم اما امیدی به کمک آنها نداشته و تلاش می‌کنیم با ظرفیت‌های خودمان به مقابله با مواد مخدر بپردازیم.


فرمانده ناجا با اشاره به اینکه قسمت عمده مواد مخدر در کشور از افغانستان وارد می‌شود، گفت: کشور همسایه ما افغانستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است و با حضور آمریکا این تولیدات چندین برابر شده است اما با این‌حال، با اراده تلاش می‌کنیم که با این موضوع مقابله کنیم.


وی با تأکید بر اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: هر چند ماه یک بار جلسات آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود و ایشان اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را یکی از پنج اولویت آسیب‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند و به همین دلیل ناجا برنامه‌های زیادی را برای این موضوع در نظر گرفته است.


اشتری خاطرنشان کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر با همکاری همه دستگاه‌ها انجام می‌شود اما با این وجود با کمبود محل نگهداری این معتادان روبه‌رو هستیم.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته