دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 09:37
حجت‌الاسلام قدرتی:

بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان عمومی دانشگاه‌ها تبدیل شود

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان عمومی دانشگاهیان تبدیل و برای كارهای فرهنگی ملاک عمل قرار گیرد.
کد خبر : 377522
DSC06724.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بروجرد، جمعی از اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و بهروز دوستی رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در سالن كنفرانس ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد نشستی درباره «بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار كردند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این نشست گفت: بیانیه گام دوم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای كار وی‍ژه و خاصی بود؛ چراكه ایشان در طول دوران رهبری جمهوری اسلامی كمتر از دو یا سه بیانیه صادر فرموده‌اند و این نشان از اهمیت این بیانیه دارد.


قدرتی افزود: این بیانیه باید به گفتمان عمومی دانشگاهیان تبدیل و جریان‌سازی شود و برای انجام كارهای فرهنگی باید ملاک عمل قرار گیرد.


وی اضافه کرد: در این بیانیه نگاه عمومی به مردم و نگاه خاص به جوانان و دانشجویان شده و كلیدی‌ترین كلمه در متن آن «جوانان» است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با مرور فرازهایی از این بیانیه بیان کرد: در این بیانیه حضرت آقا 40 تا 45 مطالبه دارند كه هفت مطالبه به صورت عام و خاص مورد توجه ویژه قرار گرفته است.


قدرتی ادامه داد: در این بیانیه از بامعناترین كلمات استفاده شده است و انقلابی را توصیف كرده است كه هیچ شعاری را زمین نگذاشته و به آن خیانت نكرده و شعارهایش تاریخ مصرف ندارد؛ در‌حالی‌ كه هیچ انقلابی در جهان بعد از 40 سال سالم نمانده و پایبند به اصولش نمانده است.


وی با اشاره به محتوای این بیانیه یادآور شد: گام پنجم و نهایی در حكومت اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی و تشكیل «امت واحده اسلامی» بوده كه مقدمه عصر ظهور است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در راستای تحقق مطالبات رهبر انقلاب خواستار «تشكیل شورای راهبری بیانیه گام دوم انقلاب» با حضور دانشگاهیان شد.


در ادامه این نشست بهروز دوستی رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان برای دستیابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه به‌عنوان چراغ راه باید نصب‌العین قرار گیرد و در قالب واحد درسی یا بخشی از یک واحد درسی در دانشگاه تدریس و بر روی آن كار علمی و پژوهشی صورت گیرد و تبدیل به فعالیت‌های فرهنگی و گفتمان جامعه شود.


داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در این نشست با اعلام كمک 200 میلیون تومانی این دانشگاه به سیل‌زدگان كشور توسط استادان و كاركنان متذکر شد: این واحد دو دستگاه كانكس و یك اتوبوس سیار دندانپزشكی به ظرفیت دو دستگاه یونیت به پلدختر اعزام كرد كه این امكانات برای كمک‌های انسان‌دوستانه باید تداوم یابد.


وی از برگزاری همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب در آبان‌ سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد خبر داد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته