دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 17:35
حسینی خبر داد:

آغاز دوره آشنایی دهیاران با مهارت‌های راهنمایی گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: چهار دوره آموزشی توانمند‌سازی فعالان گردشگری ويژه دهياران و افراد بومی آغاز شد.
کد خبر : 377405
1111111111111.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید‌حسن حسینی گفت: دهیاران و افراد بومی با حضور در کلاس‌های آموزشی با مهارت‌های راهنمایی گردشگری آشنا می‌شوند.


وی اضافه کرد: این دوره‌ها شامل آشنایی با جغرافیای اکوتوریسم، مفاهیم و اصطلاحات میراث فرهنگی، قوانین و مقررات مربوط به حفظ میراث فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی استان مرکزی، فنون راهنمای تور، تاریخ و فرهنگ و اقوام استان مرکزی، اصطلاحات انگلیسی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت سفر، کمک‌های اولیه، بازی‌ها و مراسم محلی استان مرکزی، آشنایی با زبان و گویش‌های مختلف استان مرکزی، آموزش عملی (اجرای تور) است که در 70 ساعت و با همکاری مؤسسات آموزشی منتخب استان مرکزی برگزار می‌شود.


معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی یادآور شد: در این دوره‌ها فراگیران با روش‌های مختلف تورگردانی، خصوصیات و تخصص‌هایی که یک راهنمای عالی باید داشته باشد و روش‌های برخورد با مسائل و مشکلات راهنمای گردشگری  آشنا می‌شوند تا به عنوان راهنمای همراه مشغول به‌کار شوند.


حسینی یادآور شد: دوره‌های آموزشی با هدف آموزش و به‌روز‌رسانی فعالان بخش گردشگری برگزار می‌شود و در  پایان به فراگیران دوره‌های مختلف گواهینامه آموزشی معتبر با تأیید سازمان میراث فرهنگی به هر فرد اعطا خواهد شد.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته