دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1398 - 12:06
طی اطلاعیه‌ای؛

تغییرات در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان شامل تخلفات حرفه‌ای می‌شود

اداره کل روابط عمومی وزارت علوم اعلام کرد: تغییرات در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان شامل تخلفات حرفه‌ای و پژوهشی می‌شود.
کد خبر : 376708
8وزارت علوم.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اداره کل روابط عمومی این وزارتخانه در واکنش به برخی بحث‌های مطرح‌شده در خصوص تغییرات جدید در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان اعلام کرد: اصل مورد تأکید در رسیدگی به تخلفات دانشجویان، عدم ورود به حریم شخصی افراد است.


در ابتدای این اطلاعیه آمده است: با توجه به برخی بحث‌های مطرح‌شده در فضای مجازی در خصوص تغییرات جدید آیین‌نامه انضباطی دانشجویان به اطلاع می‌رساند بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی اصلاحات حداقلی در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان که بیش از ۲۰ سال از تصویب آن گذشته است، مطرح می‌شود که شامل تخلفات حرفه‌ای و پژوهشی و برخی اصلاحات عبارتی با توجه به گذشت زمان است.


در ادامه نوشته شده است: این اصلاحات به تصویب شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها رسیده ولی هنوز ابلاغ نشده است، زیرا برای ابلاغ باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد. جزئیات این تخلفات در شیوه‌نامه مرتبط خواهد آمد که یکی از اصول مورد توجه در تدوین این شیوه‌نامه، «عدم ورود به حریم شخصی دانشجویان» است.


روابط عمومی وزارت علوم در پایان این اطلاعیه آورده است: شایان ذکر است که در خصوص فضای مجازی تغییر خاصی پیش‌بینی نشده و در حال حاضر نیز شوراهای انضباطی در دانشگاه‌ها به تخلفات آشکار در فضای مجازی که شاکی خصوصی داشته باشد، ورود پیدا می‌کنند و این، موضوع جدیدی نیست.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته