دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 16:25

سارقان درهای قلعه سورک چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: سارقان چهار درب قلعه تاریخی سورک از توابع شهرستان شهرکرد در کمتر از 12 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر : 376386
n83290977-72986502.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، محمدرضا محمدی مقدم گفت: به دنبال کسب خبر از سوی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری مبنی بر سرقت چهار باب درب آلومینیومی قلعه تاریخی سورک بلافاصله واحد تجسس و اطلاعات یگان به محل اعزام شد.


وی افزود: در یک بررسی میدانی و محرز شدن سرقت چهار درب آلومینیومی و وجود آثار و علایم به جا مانده در محل سرقت از جمله جای کفش کار، تحقیق و تجسس از افراد محلی آغاز شد.


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سپس با معرفی فردی با هویت معلوم در محل قلعه در شب سرقت و گرفتن شماره آن از مخبر، در تماس کارشناسان یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با وی و قرار ملاقات، در محل حاضر شد که در گفتگو و اظهارات ضد و نقیض در شب سرقت و جای کفش به جا مانده و کفش‌های نامبرده محرز شدن سرقت آشکار و با انتقال وی به قلعه و مطابقت کفش و جای مانده بلافاصله به سرقت درب‌ها اعتراف و درخواست کمک و بخشش کرد.


محمدی مقدم اضافه کرد: سارق و فرد مالخر از سوی مأموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری دستگیر شده‌اند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته