دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1398 - 01:20
آنا گزارش می‌دهد؛

چگونه در آزمون کارشناسی ارشد نتیجه بهتری بگیریم

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد بیش از یک‌ماه فرصت دارند از زمان باقیمانده فرصت نهایت استفاده را داشته باشند تا نتیجه بهتری بگیرند.
کد خبر : 376224

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون کارشناسی ارشد سال 98 به دلیل وقوع سیل با تعویق هفت هفته‌ای در روزهای 23 و 24 خرداد برگزار می‌شود.


این آزمون 614 هزار و 653 شرکت‌کننده دارد و در  131 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود.


داوطلبان این آزمون بیش از یک‌ماه فرصت دارند از زمان باقیمانده نهایت استفاده را داشته باشند تا نتیجه بهتری بگیرند. داوطلبان مناطق سیل زده بعد از مستقر شدن در محل‌های سکونت و یافتن جزوه و منابع درسی می‌توانند درس‌خواندن را آغاز کنند. بقیه داوطلبان هم باید با جدیت بیشتری برای ادامه درس‌خواندن برنامه‌ریزی کنند.


داوطلبان بهتر است در فرصت باقیمانده از خواندن انبوه منابع درسی خودداری کنند و تمرکز اصلی خود را بر روی منابع اصلی گرایش مورد علاقه قرار دهند. کسانی‌که در رشته دوره کارشناسی خود آزمون کارشناسی ارشد می‌دهند در شناسایی منابع خوب و مهم قاعدتا جلوترند، آنهایی هم که رشته خود را تغییر داده‌اند حتما پیش از اطلاعات جامعی درباره منابع کسب کرده‌اند که کدام منبع برای طرح سوال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.


داوطلبان باید منابع اصلی گرایش خود را بیشتر مرور کنند و در تست‌زنی آنها مهارت بیشتری داشته باشند.


بهتر است هر روز حداقل دو سرفصل درسی خوانده شود، این گونه داوطلبان کمتر دچار خستگی می‌شوند.


یادداشت برداری که از ملزومات مطالعه است و این رویکرد باعث می‌شود مرور دروس زمان کمتری را ببرد.


از اواسط اردیبهشت هم ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و یک ماه از زمان مطالعه داوطلبان با این ماه مقارن شده است، داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می‌توانند از یک ساعت بعد از سحری تا ظهر مطالعه کنند چراکه به اعتقاد متخصصان قند خون در این زمان بالاست و مغز تمرکز بالایی دارد اما از بعدازظهر قندخون کاهش می‌یابد و در نتیجه تمرکز مغز کم می‌شود.


انتهای پیام/4107/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته