دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 15:21
استاد بنیاد مهدویت در فارس:

بالابردن آگاهی‌ مهدوی جامعه برعهده دانشگاه‌هاست

استاد بنیاد مهدویت استان فارس گفت: دانشگاه‌ها در بالابردن خود‌آگاهی دینی و مهدوی جامعه نقش بسزایی دارند.
کد خبر : 376145
همایش مهدوی.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سروستان، محمدمهدی غیبی صبح امروز در همایش آسیب‌های جامعه مهدوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با تأکید بر اهمیت شناخت امام زمان(عج) گفت: رفتار گذشته و حال مردم در قبال انبیا و امامان نشان می‌دهد که نیاز به غیرخدا فوق‌العاده زیاد بوده درحالی که خداوند برای انسان کافی است.


غیبی اینگونه رفتار و نداشتن معرفت حقیقی را مهم‌ترین عامل غیبت امام عصر(عج) عنوان کرد و افزود: بر اساس آیات و روایات قرآن، شناخت امام عامل ارزش‌گذاری انسان است.


وی با تأکید بر لزوم اهمیت راهنما در هدایت و رستگاری انسان ادامه داد: کامل‌ترین راهنما برای بشر قرآن و اهل بیت هستند که خدمت و معرفت به آنان به انسان ارزش می‌دهد.


کارشناس بنیاد مهدویت استان فارس نبود اعتماد به امام زمان(عج) و ارجح‌بودن نظر شخصی بر نظر ولی را از دلایل دیگر غیبت امام عصر(عج) برشمرد و گفت: انسان‌ها از نبود امام زمان(عج) آنقدر ضرر‌ می‌کنند که قابل قیاس نیست؛ زیرا در زمان حضور امام زمان(عج) فقر ریشه‌کن می‌شود، معنویات به اوج خود می‌رسد و اثری از دروغ نیست.


غیبی، نداشتن توجه و شناخت نسبت به دشمنی دشمنان امام عصر(عج) را از آسیب‌های جدی جامعه مهدوی عنوان کرد و افزود: براساس نظر قرآن دین اسلام بر سایر ادیان چیره و فراگیر خواهد‌ شد و دشمنان اسلام با این شناخت سعی در نابودی مهدویت دارند.


وی با تأکید بر اهمیت دشمن‌شناسی در این موضوع ادامه داد: سلطه جانی، اقتصادی، جغرافیایی، سیاسی  از ترفند‌های دشمن برای نابودی جامعه مهدوی است.


کارشناس بنیاد مهدویت فارس سلطه فرهنگی را مهم‌ترین توطئه دشمن در جلوگیری از دستیابی مسلمانان به زمان ظهور و درک امام عصر(عج) برشمرد و گفت: ایجاد جامعه سکولار، القای حقارت، ایجاد شبهات دینی و استفاده از رسانه و فضای مجازی ابزارهای دشمن در سلطه فرهنگی است.


غیبی با قدردانی از برگزاری این همایش توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان بالا‌بردن شناخت، معرفت و خود‌آگاهی دینی را مهم‌ترین عامل مقابله با ترفند و توطئه دشمنان در این مسیر عنوان و بر نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تربیت و ارتقای جامعه مهدوی محور تأکید کرد.


وی یادآور شد: دانشگاه‌ها در بالابردن خود‌آگاهی دینی و مهدوی جامعه نقش بسزایی دارند.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته