دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 18:09
عبادی عنوان کرد؛

وجود ضعف در شناخت مهدویت به‌دلیل عمل‌نكردن به تعالیم اسلامی

مسئول مركز بنیاد مهدی موعود استان مازندران گفت: اگر در شناخت مهدویت ضعف داریم، به‌دلیل آن است كه به اسلام و تعالیم‌ دینی خود عمل‌ نکرده‌ایم.
کد خبر : 345424
IMG_8502.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، احسان عبادی ظهر امروز در همایش مهدویت که با حضور رئیس، هیأت رئیسه و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد  با بیان این موضوع كه غربی‌ها با ساخت فیلم‌های  متعدد و هزینه‌های زیاد درصدد ضربه‌زدن به امام زمان(عج) هستند، گفت: آنان به‌خوبی مهدویت را می‌شناسند و سال‌ها در این مورد تحقیق و پژوهش كردند و اگر ما در قسمتی ضعف داریم، به دلیل آن است كه به اسلام و تعالیم دینی خود عمل‌ نکرده‌ایم و این موضوعی است كه  غربی‌ها به‌خوبی  به آن واقف هستند.


وی با بیان این نكته كه غربی‌ها از لابه‌لای احادیث و علوم دینی ما استفاده و منافع بسیاری برده و به وضوح اعتراف کرده‌اند كه ما هر چه داریم از اسلام است، افزود: كتاب طب ابن‌سینا نمونه بارز این ادعاست و غربی‌ها به مدت هفت قرن به‌عنوان یك منبع موثق آن را در دانشگاه‌های خود تدریس كردند و این كتاب در قرن‌های  16 و 17 میلادی یكی از پرفروش‌ترین کتاب‌های اروپا بوده است.


مسئول مركز بنیاد مهدی موعود استان مازندران با بیان این موضوع كه متأسفانه جوانان ما از خدمات ارزنده اسلام به دنیای بشریت غافل هستند، عنوان كرد: در گذشته كه اروپایی‌ها بیماران واگیردار خود را سوزانده و از لحاظ علم پزشكی در سطح بسیار پایان بودند ما بیمارستان برای مداوا داشتیم كه نشان از برتری علمی ما در آن زمان بوده است.


وی نیاز امروز دنیای ما را تبیین مهدویت دانست و با بیان این موضوع كه باید به امام عصر(عج) معرفت پیدا كنیم و ایشان را به‌خوبی بشناسیم، اظهار كرد: متأسفانه برخی از کتاب‌های چاپ‌شده در این زمینه تحریف و باعث ضربه‌زدن به مهدویت شده و لازم است برای رجوع به چنین كتبی درباره مهدویت از كارشناسان امر سؤال شود.


مسئول مركز بنیاد مهدی موعود استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، كتاب وحی را پر از مطالب علمی دانست و گفت: موارد بی‌شماری كه امروزه دنیای غرب ازلحاظ علمی به آن دست‌یافته و در هزار و 400 سال پیش در قرآن كریم آمده است و حتی محققان غربی همچون موریس بوكای فرانسوی با مطالعه کتاب‌های تورات، انجیل و قرآن كریم اعتراف کرده‌اند که هیچ كتابی از لحاظ علمی در حد قرآن نیست.


عبادی افزود: وظیفه‌داریم زیبایی‌های دین و مطالب علمی قرآن كریم را برای جوانان و نوجوانان بازگو و آنان را با حقیقت اسلام آشنا و جذب دین كنیم تا تحریفات و دروغ‌پردازی‌های دشمنان  بر روی جوانان ما اثر نگذارد.


وی شناخت  امام عصر(عج) را بسیار  ناقص و محدود دانست و خاطرنشان كرد: قرآن كریم بیش از 300 آیه مرتبط با امام زمان(عج) دارد كه باید برای شناساندن این امام غریب به مردم تلاش فراوان كنیم تا  مردم،  جهان پس‌از ظهور را به‌خوبی درك كرده و امام خود را بامعرفت كامل بشناسند و زمینه ظهور آن حضرت فراهم شود.


به گزارش آنا، در ابتدای مراسم مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با تشكر از برگزاركنندگان  این برنامه از دانشگاهیان خواست تا برای رسیدن به معرفت آن امام راستین تلاش كنند و ایشان را همواره بر اعمال و رفتار خود حاضر ببینند چراکه خداوند در قرآن كریم می‌فرماید: «هر کاری خواستید بكنید(اما بدانیدكه) خداوند، رسول و مؤمنان نظاره‌گر اعمال هستند».


انتهای پیام/4120/4062
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته